شناسهٔ خبر: 66653745 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر در مشگین‌شهر اردبیل برگزار می‌شود/ اقدام شایسته میراث‌فرهنگی در ثبت جشنواره‌ها

توحید سیف

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر در مشگین‌شهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب عصر روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در جلسه هماهنگی جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر در محل فرمانداری مشگین‌شهر، گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر به عنوان یکی از جشنواره‌های ثبت شده در تقویم رویدادهای وزارت میراث‌فرهنگی ۳۱ خردادماه در شهر قصابه شهرستان مشگین‌شهر برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: تاکنون ۴ جشنواره از شهرستان مشگین‌شهر در تقویم رویدادها به ثبت رسیده‌اند که برای برگزاری همه آنها در موعد مقرر برنامه‌ریزی شده است.

او تاکید کرد: ظرفیت استان اردبیل در حوزه گردشگری کم‌نظیر است و برگزاری جشنواره‌ها در مناطق مختلف استان در کنار ایجاد شور و نشاط اجتماعی می‌تواند عامل موثری در معرفی جاذبه‌های گردشگری استان باشد.

محمدی ادیب با اشاره به دعوت از تورگردانان و آژانس‌داران کشور برای حضور در جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر، ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن در فصل گردشگری برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلفی برنامه‌ریزی شده است و هر هفته حداقل شاهد اجرای یک جشنواره بزرگ در یکی از شهرستان‌های استان هستیم.

فرماندار مشگین‌شهر نیز در این جلسه گفت: اداره کل میراث‌فرهنگی در سال گذشته اقدامات شایسته‌ای را در حوزه ثبت جشنواره‌ها انجام داد و در این میان ۴ جشنواره برای شهرستان مشگین‌شهر ثبت شده است که همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید برای برگزاری آنها همکاری کنند.

شهرام محمدی افزود: علاوه بر این چهار جشنواره ثبت شده ما تلاش می‌کنیم با محوریت اداره میراث‌فرهنگی شهرستان و فعالان حوزه گردشگری هر هفته شاهد برگزاری جشن‌ها و برنامه‌هایی در شهرستان باشیم تا گردشگران حاضر از این برنامه‌ها استفاده کنند.

او تاکید کرد: در مهم‌ترین نقطه تاریخی مشگین‌شهر قرار داریم و اگر می‌خواهیم که این شهرستان به عنوان یک شهرستان گردشگری تثبیت شود باید در توسعه زیرساخت‌ها و معرفی جاذبه‌ها اقدامات مهمی را در این برهه انجام دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما