شناسهٔ خبر: 66652800 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دستور وزیر ارشاد برای تعمیر و تجهیز تمام اماکن فرهنگی شوش

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمام اماکن فرهنگی زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شوش با عنایت ویژه وزیر فرهنگ، امسال تعمیر و تجهیز خواهند شد که با این اقدام، بستر توسعه فعالیت‌های فرهنگی در این شهرستان فراهم می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شوش، چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی دوشنبه شب در کنار یادمان دعبل خزاعی شاعر اهل بیت(ع) در شوش با معرفی برگزیدگان در 2 بخش فصیح و شعبی  برگزار و خاتمه یافت.

سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه ششمین جشنواره جشنواره بین‌المللی شعر رضوی عرب در یادمان دعبل خزاعی شوش دانیال اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال برای برگزاری مردمی‌تر، پرشورتر و تخصصی‌تر جشنوراه امام رضا(ع) اقدامات ‌‌گسترده‌ای انجام داده ‌که افزودن بخش‌های جدید به این جشنواره یکی از این اقدام‌ها‌ست.

وی شوش را شهر تاریخی و مجاهدان بزرگ دانست و گفت: برگزاری اختتامیه جشنواره بین‌المللی شعر رضوی در کنار یادمان دعبل خزاعی شاعر اهل بیت(ع) که با سروده‌های خود حماسه‌های فراوان خلق کرد، اقدامی ارزشمند است.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در این اختتامیه نشان از ارادت به اهل بیت عصمت و طهارات(ع) و ادبیات عرب در این دیار است بیان کرد: جشنوراه شعر رضوی عربی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های جشنواره بین‌الملی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) سال‌هاست که محلی برای هنرنمایی شاعران عرب زبان از ایران و کشورهای مختلف است.

وی با بیان اینکه کانون شعر عربی برای نخستین بار در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان راه‌اندازی می‌شود که این کانون به محفلی برای شعر فاخر عربی تبدیل خواهد شد، بیان کرد: تمام اماکن فرهنگی زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شوش با عنایت ویژه وزیر فرهنگ، امسال تعمیر و تجهیز خواهند شد که با این اقدام، بستر توسعه فعالیت‌های فرهنگی در این شهرستان فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما