شناسهٔ خبر: 66651986 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان:

توسعه سواد زنان روستایی از برنامه‌های سوادآموزی کردستان است

دیواندره_ معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: توسعه سواد زنان روستایی از برنامه‌های اموزشی سوادآموزی در استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، گلبهار خسروی صبح سه شنبه در جلسه گروه بهبود کیفیت سواد آموزی دیواندره، کارنامه عملکردی شهرستان در پوشش حجم سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد و با بیان اینکه جذب و آموزش دوره سواد آموزی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در مجموع حدود ۵۵ درصد حجم ابلاغی سال تحصیلی جاری تحت پوشش قرار گرفته است.

خسروی از ارسال گزارش عملکرد و میزان پوشش حجم ابلاغی شهرستان‌ها برای فرمانداران خبر داد و گفت: توصیه شده در اولین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی سال جاری، وضعیت کلاس گذاری بررسی و ضمن برنامه‌ریزی برای سال جدید، از ظرفیت‌های شهرستان و همکاری شرکا برای اجرای برنامه‌ها استفاده شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان از اجرای طرح‌های جدید در حوزه سوادآموزی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: نهضت دانش‌آموزی، روستای با سواد، سواد قرآن پایه و سواد آسان طرح‌های جدیدی است که در سال جاری زمینه اجرای آنها فراهم خواهد شد.

خسروی یکی از برنامه های آموزشی سواد آموزی را توسعه سواد زنان روستایی عنوان کرد و با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۱۰ نفر حجم به استان اختصاص و این میزان بین شهرستانها و مناطق توزیع شده است که حجم ابلاغی شهرستان در زمان ثبت نام در سامانه زیر پوشش نرفته است که باید در سال جاری به این موضوع توجه جدی و برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

صحت و سلامت کار از اولویت فعالیت‌های سوادآموزی

خسروی صحت و سلامت کار را در اولویت فعالیت‌های سوادآموزی عنوان و تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه برگزاری امتحانات پایانی سوادآموزان قرار داریم، انتظار می‌رود بر اساس راهنمای عمل، امتحانات در کمال سلامت برگزار و اعضای گروه بهبود کیفیت و شورای پشتیبانی شهرستان از کلاس‌های سواد آموزی و امتحانات بازدید و نظارت لازم صورت گیرد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کردستان در ادامه بر برگزاری منظم جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی و مطالبه‌گری در این نشست‌ها و همچنین بهره گیری از همکاری دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها و تامین مربی مورد نیاز برای حرفه‌آموزی سوادآموزان تاکید کرد.

تکمیل پست‌های سوادآموزی براساس ساختار تشکیلاتی، تمهید مقدمات برگزاری امتحانات، همکاری مدارس در راستای شناسایی و معرفی اولیای بی‌سواد، همراهی در زمان ثبت نام، کلاس گذاری، تامین فضا و تجهیزات و وسایل کمک آموزشی سواد آموزی از دیگر توصیه های معاون سواد آموزی استان در این نشست بود.

نظر شما