شناسهٔ خبر: 66651550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل محیط زیست اردبیل:

۱۳ قبضه اسلحه غیرمجاز شکار در اردبیل کشف شد

اردبیل- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با کشف و ضبط ۱۳ قبضه سلاح مجاز و غیرمجاز از متخلفان شکار و صید در اردبیل ۳۵ متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قاسم پور صبح سه شنبه در بازدید از مناطق حفاظت شده محیط زیست اردبیل اظهار کرد: در دو ماه گذشته تعداد ۱۳ قبضه سلاح مجاز و غیرمجاز از متخلفان شکار و صید کشف و ضبط شد.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه روزی ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل تعداد ۵ قبضه سلاح غیرمجاز و ۸ قبضه سلاح مجاز از متخلفان شکار و صید در اقصی نقاط استان اردبیل کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: در همین مدت ۳۵ متخلف در حوزه های مختلف محیط زیست از جمله شکار و صید غیرمجاز، زنده گیری حیات وحش، تخریب و تصرف، تعلیف غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شدند.

قاسم پور با اشاره به اینکه محیط بانان در خط مقدم حفاظت محیط زیست و تنوع زیستی استان هستند، با تقدیر از زحمات و تلاش های شبانه روزی محیط بانان گفت: در استان اردبیل ۶۶ نفر محیط بان، ۱۴ پاسگاه محیط بانی و ۹ اداره حفاظت محیط زیست در شهرستانهای استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۸۴ هزار هکتار از مساحت استان اردبیل تحت مدیریت حفاظت محیط زیست قرار دارد و علاوه بر آن ۲۸۲ هزار هکتار از مساحت استان نیز جزو مناطق شکار ممنوع محسوب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از دوستداران محیط زیست خواست؛ هرگونه تخلفات زیست محیطی را به سامانه ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

نظر شما