شناسهٔ خبر: 66651298 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

ورود مجلس به پرونده‌های بزرگ فساد در فوتبال/ پرونده قضایی برای یک باشگاه فوتبال کرمانی تشکیل شد

دادگستری کرمان از تشکیل یک پرونده به اتهام فساد مالی در یکی از باشگاه‌های فوتبال در استان کرمان خبر داد؛ رئیس کمیته اصل نود مجلس شورای اسلامی نیز توضیحاتی در خصوص پرونده‌های فساد در فوتبال ایران ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، رئیس کمیته اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه ما به عنوان یک دستگاه نظارتی، پاک کردن فضای فوتبال از موضوعات آزاردهنده است.

حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر، رئیس کمیته اصل نود مجلس شورای اسلامی در خصوص پرونده‌های فساد در فوتبال ایران اظهار داشت: فوتبال به واسطه حساسیتی که دارد، گاهاً مسائلی در آن رخ خواهد داد که تبدیل به حاشیه می‌شود و باعث نگرانی خواهد شد.

او ادامه داد: ما به واسطه وظیفه‌ای که داریم به عنوان یک دستگاه نظارتی باید به موضوعات رسیدگی کنیم و در گذشته هم سعی کردیم تا این موضوعات به رسانه‌ها کشیده نشود. ما فساد در ورزش و فوتبال را رها نمی‌کنیم و امیدوارم فضای فوتبال از مسائل آزاردهنده پاک شود و مردم دوست دارند تا به دور از حاشیه‌ها فوتبال را تماشا کنند.

پژمانفر تصریح کرد: سعی خواهیم کرد تا نگاه سطحی به موضوعات نداشته باشیم و خاطیان را به دستگاه قضایی معرفی خواهیم کرد.

تشکیل پرونده قضایی به اتهام فساد در یک باشگاه فوتبال کرمانی

رئیس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل یک پرونده با موضوع اتهام فساد مالی در یکی از باشگاه‌های فوتبال در استان کرمان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان  در تشریح جزئیات تشکیل یک پرونده با موضوع اتهام فساد مالی در یکی از باشگاه‌های فوتبال در استان کرمان اظهار داشت: پس از کسب گزارشی از سوی سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان مبنی بر وقوع فساد مالی در یکی از باشگاه‌های لیگ برتری استان کرمان بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار دستگاه قضائی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: در این رابطه چند نفر از مسئولان سابق این باشگاه تحت تعقیب قضائی قرار گرفته‌اند و تحقیقات تکمیلی در این رابطه ادامه دارد.

او اعلام کرد: تخلفات صورت پذیرفته مربوط به سال ۱۴۰۰ و قبل از آن است و در این رابطه در زمستان سال گذشته پرونده‌ای در دستگاه قضائی استان کرمان تشکیل شده بود.

حجت‌الاسلام حمیدی تاکید ساخت: در این رابطه همچنین روز (شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه) پنج نفر از افراد در کمیته داوران و اعضای فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و یک روزنامه‌نگار ورزشی جهت ادای توضیحات به دستگاه قضایی استان احضار و دعوت شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان مبارزه با فساد را خط قرمز دستگاه قضائی اعلام کرد و هشدار داد: دستگاه قضائی بدون اغماض با افراد مفسد در هر پست و جایگاهی برخورد خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان  عنوان کرد: با توجه به اینکه پرونده در مراحل تحقیقات اولیه قرار دارد، اطلاعات تکمیلی در این رابطه از سوی روابط عمومی دادگستری استان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما