شناسهٔ خبر: 66650556 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

استفاده از ریال در تجارت بین ایران و روسیه، به‌زودی

رئیس ‌کل بانک مرکزی در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی ایران افزایش تسلط این بانک در بازار ارز و همچنین انتظار کاهش نرخ تورم در ماه‌های آتی خبر داده. به گفته محمدرضا فرزین افزایش تسلط بر بازار ارز قرار است از طریق مرکز مبادله ارز و ایجاد زیرساخت‌های جدید در قالب سامانه‌ها انجام بشود. در ادامه این نشست معاون بین‌الملل بانک مرکزی از عملیاتی شدن ریال آفشور با روسیه اون هم به زودی خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش آران نبوز به نقل از دنیای اقتصاد ، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی از توقف واردات گندم در سال جاری به دلیل رشد تولید خبر داده و گفته برآوردها نشان می‌دهد امسال ۱۱ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود و بنابراین دیگر نیازی به واردات این محصول نیست.

روز دوشنبه در مراسمی با حضور وزیر راه ایران و وزیر بنادر هند قرارداد تجهیز و بهره‌برداری از پایانه‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار توسط شرکت (IPGL) هند با هدف توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی دوجانبه و منطقه‌ای و همچنین تسهیل همکاری‌های راهبردی بین ایران و هند امضا شد.

سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی با انتشار اطلاعیه‌ای از عرضه ١۴ خودروی وارداتی، خبر داد.

معاون وزیر کار از ارسال لایحه اصلاح قانون بیمه بیکاری به مجلس دوازدهم خبر داده و گفته هم اکنون متاهلین تا ۵۰ ماه و مجردین تا ۳۶ ماه بیمه بیکاری می‌گیرند ولی در اصلاح قانون بیمه بیکاری این میزان کاهش یافته است.

سازمان برنامه و بودجه در نامه‌ای به وزارت آمورش و پرورش اعلام کرده دولت برای اجرای رتبه‌بندی معلمان، در سال جاری ۴۳.۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.

نتایج جدیدترین پایش ملی محیط کسب‌وکار در زمستان گذشته از نامساعدتر شدن این شاخص نسبت به فصل پاییز حکایت دارد. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد نمره این شاخص در زمستان ۶.۰۴ بوده که نسبت به پاییز نامساعدتر شده.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفته طبق اونچه در لایحه عفاف و حجاب اومده جریمه معلق کشف حجاب ۱.۵ میلیون تومان است که اگر فردی مجددا بعد از صدور پیامک بی‌حجاب بیرون آمد مشمول جریمه قطعی سه میلیونی می‌شود، یعنی در مجموع جریمه ۴.۵ میلیون تومنی اعمال خواهد شد. قرار بود این جریمه از حساب افراد کم شود اما مجمع تشخیص به آن ایراد گرفت و مقرر شد که اگر این جریمه ظرف یک هفته پرداخت نشود، محدودیت‌هایی برای فرد اعمال شود.

حسن روحانی با انتشار جوابیه‌ای مفصل به شورای نگهبان، به دلایل رد صلاحیتش واکنش نشان داده و نوشته آنچه در نامه‌ دبیر شورای نگهبان به‌ عنوان ادله‌ عدم احراز صلاحیت بنده در انتخابات خبرگان آمده، نه ‌تنها جرم و حتی تخلفی نیست بلکه در برخی از موارد مایه‌ افتخار من است.

۸ درصد از تسهیلاتی که در سال گذشته در بخش های مختلف اقتصادی به متقاضیان تعلق گرفته، در قالب قرض الحسنه بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۲ درصد افزایش داشته. نکته قابل توجه این است که از این میزان ۳۱ درصد متعلق به وام های ازدواج بوده که نسبت به سال ۴۰۱ کاهش ۵ درصدی را تجربه کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما