شناسهٔ خبر: 66649794 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام‌جمعه قم:

کمک به محرومان باید با حفظ کرامتشان باشد

مهدی بخشی سورکی

قم- امام جمعه قم با بیان اینکه بخشی از تأمین امنیت با رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال و حمایت از محرومان تأمین می‌شود، گفت: کمک به محرومان باید به‌گونه‌ای باشد که کرامت فرد حفظ شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه به نیازمندان استان قم با همکاری آستان مقدس بانوی کرامت، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سپاه استان قم با حضور آیت الله سعیدی در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) برگزار شد.

آیت‌الله سعیدی در این نشست با بیان اینکه کمک به محرومان و نیازمندان در همه جای عالم وجود دارد؛ ولی اهداف و مقاصد متفاوت است گفت: کمک‌هایی که در کشورهای دیگر می‌شود با اهداف تبلیغاتی و مقاصد سیاسی صورت می‌گیرد و نمونه آن را در قضایایی که در فلسطین اتفاق میفتد مشاهده می‌کنیم که به‌راحتی هزاران انسان بی‌گناه را می‌کشند بعد برای نجات یک پرنده فیلم می‌سازند و تبلیغات می‌کنند و حرف از حقوق بشر می‌زنند.

وی با بیان اینکه بخشی از تأمین امنیت با رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال و حمایت از محرومان تأمین می‌شود، گفت: ورود سپاه پاسداران به بحث کمک به محرومان با دلیل منطقی، قرآنی، روایی و اهل بیتی صورت‌گرفته است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه کمک به محرومان و نیازمندان و خدمت به بندگان خدا از نعمت‌های خداوند است، گفت: کمک به محرومان که در دین به آن توصیه شده است باید به‌گونه‌ای باشد که کرامت فرد حفظ شود.

وی بر تعاون و همکاری در کارهای خیر تأکید کرد و افزود: همان‌طور که دشمنان ما در گناه و دشمنی با ما با هم همکاری می‌کنند ما نیز باید در کارهای خیر با هم همکاری کنیم؛ زیرا برکات زیادی در همکاری نهفته است.

نظر شما