شناسهٔ خبر: 66649606 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه:

امروز زمزمه هایی از ورزش های مختلط به گوش می رسد

حوزه/ دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه گفت: امروز زمزمه هایی از ورزش های مختلط به گوش می رسد که اگر توجه به فرهنگ و ارزشهای دینی در عرصه ورزش به عنوان رُکن رکین و کلیدی ترین رکن ورزشی مورد توجه قرار نگیرد وضعیتی به وجود می آید که بازگشت به قبل آرزو می شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام مهدی پناهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه و خصوصاً ورزش، اظهار داشت: امروز دشمنان یکی از بزنگاه هایی که برای زدن تیر خلاص به ارزش های دینی انتخاب کرده اند عرصه ورزش است.

دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه ادامه داد: ما در مقابل همه تحریم ها با قدرت ایستاده ایم اما چرا باید در ورزش از ترس تعلیق یا حذف از برخی مسابقات اجازه دهیم دشمنان فرهنگ و ارزش های ما قدم به قدم به اهداف خود دست پیدا کنند.

وی تاکید کرد: سؤال این است که آیا در غیر از ورزش اجازه می دهیم ما را مجبور به برداشتن تندیس مقدس شهید سردار سلیمانی نمایند و ما هم تبعیت کنیم؟ آیا ندیدیم دشمن عرصه ورزش را برای بی احترامی به پرچم و سرود ملی مقدس کشورمان انتخاب کرد؟ آیا در مسأله ورود بانوان به ورزشگاه ها نظر فقهی مراجع معظم تقلید را ندیدیم؟ و با وجود نظر ایشان چه طور برخی این حضور بی تدبیر را تصمیم نظام می دانند؟ آیا در جهت حضور بانوان در ورزشگاه های آقایان هیچ تدبیری نیاز نبود و نمی شد تدبیری اندیشید تا کرامت بانوان عزیز حفظ و به ساحت آنان بی حرمتی نشود و حرمت حجاب فاطمی نیز حفظ شود؟

حجت‌الاسلام پناهی تاکید کرد: امروز زمزمه هایی از ورزش های مختلط به گوش می رسد که اگر توجه به فرهنگ و ارزشهای دینی در عرصه ورزش به عنوان رُکن رکین و کلیدی ترین رکن ورزشی مورد توجه قرار نگیرد وضعیتی به وجود می آید که بازگشت به قبل آرزو می شود.

وی ادامه داد: جوانان ورزشکار معتقد و متدین هستند اما فضایی که دشمنان از بیرون مرزها برای این عزیزان ترسیم می کنند با عدم تدبیر مناسب در ایجاد زمینه پاسخگویی به شبهات و دسیسه های بدخواهان توسط متخصصین دینی و فرهنگی می تواند مشکلات زیادی را در عرصه ورزش و چهره های ورزشی کشورایجاد کند.

دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه تصریح کرد: همواره باید جایگاه فرهنگ تقویت شود چرا که برنامه های ضد فرهنگی دشمن روز به روز پیچیده تر و هزینه آورتر می شود، لذا امیدواریم در وزارت ورزش و جوانان ساختار فرهنگی که اخیرا از معاونت تخصصی فرهنگی تنزل پیدا کرده مجددا تقویت شود و در بهترین حالت به سازمان فرهنگی وزارت ورزش ارتقا یابد.

نظر شما