شناسهٔ خبر: 66649011 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

نیازمندی‌های نماینده ایران در لیگ نخبگان

پرسپولیس، فرصت انتقام از اولسان و نیسان!

با قطعی شدن حضور پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا حالا مدیران جدید این باشگاه باید به فکر تزریق بودجه‌ای کلان جهت رقابت با تیم‌های متمول این تورنمنت باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس با برد مقابل هوادار ضمن اینکه موقتاً به صدر جدول رفت و حریف مستقیمش در مسیر قهرمانی دوباره لیگ را تحت فشار قرار داد سهمیه حضورش در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا را که از شهریور امسال آغاز خواهد شد قطعی کرد.

در واقع با تساوی سپاهان در رفسنجان و ایجاد فاصله یازده امتیازی بین پرسپولیس و این حریف با تعداد بازی برابر حضور پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا قطعی شد که این خبر می‌تواند در صورت تأیید مجوزهای حرفه‌ای باشگاه، برای هواداران این تیم فوق‌العاده جذاب باشد.

با توجه به اینکه تاکنون صعود تیم‌های متمول و قدرتمند الهلال و النصر از عربستان، السد قطر، الوصل امارات، پاختاکور ازبکستان، پرسپولیس و استقلال از غرب آسیا مشخص شده 5 تیم دیگر نیز به این جمع اضافه خواهند شد.

اوضاع در منطقه شرق مشخص‌تر است و تاکنون سه تیم ژاپنی ویسل کوبه، کاوازاکی فرونتاله و یوکوهاما مارینوس، سه تیم از کره جنوبی اولسان هیوندای، پوهانگ استیلرز و گوانگجو، دو تیم چینی شانگهای پورت و شانگهای شینهوا، بوریرام یونایتد تایلند ، سنترال کست مارینرز و جوهوردارالتعظیم مالزی به این تورنمنت راه یافته‌اند و تنها یک تیم دیگر باید مشخص شود. 

2020643



نکته اینکه هفته اول این مسابقات در تاریخ 26 و 28 شهریورماه برگزار خواهد شد و پرسپولیس از حالا باید آماده شروع این تورنمنت باشد. پرسپولیس در حالی حضورش در اولین دوره لیگ نخبگان را قطعی کرده که اطلاعات زیادی از این تورنمنت به خاطر جدید بودنش در دسترس نیست و حتی زمان قرعه کشی برای گروهبندی هم مشخص نشده اما آنچه در این تورنمنت کاملاً نو و ویژه به نظر می‌رسد عدم محدودیت استفاده از بازیکنان خارجی است که می‌تواند تیم‌های عربستانی و قطری را فوق‌العاده قدرتمندتر کند و چالش بزرگی برای پرسپولیس در مواجهه با این حریفان به وجود بیاورد.

در واقع اگر از ابتدای ورود مدیران کنسرسیوم بانکی به هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس بودجه‌ مناسبی برای تقویت این تیم جهت حضور قدرتمند در لیگ نخبگان در نظر گرفته نشود با این اسکواد که شاید ضعیف‌تر هم شود جلوی غول‌های قاره نمی‌توان کاری از پیش برد بخصوص که از بین خارجی‌های پرسپولیس احتمال جدایی وحدت هنانوف وجود دارد و زمزمه‌هایی مبنی بر فروش اوستون هم اورونوف شنیده می‌شود.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که در فصل اخیر لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های عربستانی مثل النصر و الهلال که از ستاره های خارجی متعددی در اسکواد خود استفاده می کردند برای رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برخی از این بازیکنان را از لیست خود خارج کردند و مثلا تالیسکا ستاره برزیلی النصر در هیچ کدام از دو بازی رفت و برگشت مقابل پرسپولیس حضور نداشت.

2020644

حالا تصور کنید چنانچه النصر و الهلال با 10 بازیکن خارجی شناخته شده و تاثیرگذار مقابل پرسپولیس یا هر تیم دیگری از ایران بایستند  و این طرف زمین  خبری از بازیکنان بین المللی تعیین کننده نباشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در عین حال شاید آنچه می‌تواند برای فوتبالدوستان و هواداران پرسپولیس جالب باشد برخورد با تیم‌های شرق آسیا از اولین مرحله حذفی است.این تورنمنت در دو گروه 12 تیمی شرق  غرب آغاز می شود اما هر تیم در مرحله گروهی  8 مسابقه برگزار کرده و با سه تیم رودررو نمی شود. مثلا اگر پرسپولیس خوش شانس باشد شاید به تیم‌های عربستانی برخورد نکند.

بعد از حذف چهار تیم از دو گروه شرق و غرب 16 تیم راهی مرحله یک هشتم نهایی خواهند شد که در این مرحله برخلاف گذشته تیم های شرق و غرب قاره به هم برخورد خواهند کرد. تا مشکلات مربوط به تفاوت زمانی شروع فصل شرقی‌ها و غربی‌ها هم دیگر مشکل ساز نشود.

همین حالا حضور تیم‌هایی مثل اولسان هیوندای کره و یوکوهاما مارینوس  یا  همان نیسان ژاپن  در این تورنمنت قطعی شده. دو تیمی که  در فینال جام برندگان جام آسیا (1992) و فینال لیگ قهرمانان آسیا(2020) به شکل تلخ و ناباورانه‌ای پرسپولیس را شکست دادند و دو جام قهرمانی ارزشمند را از این باشگاه و هوادارانش گرفتند.

حالا و با فرمت جدید مهمترین تورنمنت باشگاهی در فوتبال آسیا فرصت انتقام از این دو تیم شرقی فراهم خواهد بود  و دیگر لازم نیست فقط در صورت رسیدن به فینال نماینده‌ای از شرق قاره را ملاقات کنیم به شرط  اینکه  با توجه  به موضوع مورد اشاره در سطور قبل درباره استفاده از بازیکنان خارجی متعدد، پرسپولیس در رقابت با تیم‌های منطقه غرب قابلیت صعود از مرحله گروهی را داشته باشد و فرصت دوئل با شرقی‌ها در مراحل حذفی برایش فراهم شود.

نظر شما