شناسهٔ خبر: 66648875 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

انتقاد تند روزنامه اصولگرا از «فاجعه» مشارکتی در انتخابات؛ زنگ خطر مدت‌هاست به صدا درآمده انتقاد تند روزنامه اصولگرا از «فاجعه» مشارکتی در انتخابات؛ زنگ خطر مدت‌هاست به صدا درآمده

روزنامه رسالت در سرمقاله به تحلیل مشارکت پایین در انتخابات دور دوم مجلس دوازدهم پرداخت و این موضوع را «فاجعه» و «بحران» توصیف کرد. به گزارش رسالت، دور دوم انتخابات، همواره کم‌فروغ‌تر و ضعیف‌تر از دور اول برگزار می‌شود؛ حالا در شرایطی که دور اول، مشارکت ۲۵ درصدی داشتیم، فاجعه‌ای در مشارکت مثل روز

صاحب‌خبر -

روزنامه رسالت در سرمقاله به تحلیل مشارکت پایین در انتخابات دور دوم مجلس دوازدهم پرداخت و این موضوع را «فاجعه» و «بحران» توصیف کرد.

به گزارش رسالت، دور دوم انتخابات، همواره کم‌فروغ‌تر و ضعیف‌تر از دور اول برگزار می‌شود؛ حالا در شرایطی که دور اول، مشارکت ۲۵ درصدی داشتیم، فاجعه‌ای در مشارکت مثل روز جمعه دور از ذهن و پیش‌بینی‌ها نبود.اصرار دارم در این نوشته از «فاجعه» و «بحران» و قدری «تحقیر» استفاده کنم بلکه ککمان بگزد؛ شاید تکانی بخوریم و دست از این تغافل‌ها که غافلمان کرده برداریم؛ چه‌بسا تغییراتی ایجاد کردیم و مسائل را زیر فرش پنهان نکردیم.

این روزنامه افزوده است: «همه آمده بودند» این عبارت را معمولا خبرنگاران صداوسیما بعد از انتخابات‌ها، راهپیمایی‌ها و تشییع پیکر چهره‌های شاخص می‌گویند. اصلا چرا خجالت بکشیم؟ الآن هم بگوییم همه آمده بودند؛ همه رأی‌های تکلیفی؛ این درحالی‌است‌که از بقیه صنف‌های رأی‌دهنده، چشم‌پوشی می‌کنم. بیایید فرض کنیم همه کسانی‌که در تهران رأی دادند از باب عمل به واجب و تکلیف بوده است؛ این گزاره، خیلی وضع را بحرانی‌تر جلوه می‌دهد! بیش از ۹۰ درصد تهرانی‌ها کاری به واجب و تکلیف و تبلیغات در رسانه‌ها و توصیه بزرگان ندارند و این بیش از زنگ خطر است؛ این یعنی زنگ خطر مدت‌هاست دارد سروصدا می‌کند اما انگارنه‌انگار.

رسالت تاکید کرده است: جمع کردن این افتضاحات، لجبازی‌ها و کینه‌ها، «بزرگ» می‌طلبد؛ کسی‌که بزرگی به او بیاید نه اینکه ادای بزرگان را دربیاورد. کسانی‌که به‌واسطه قرار گرفتن در مناصب گوناگون در این چهل و چندسال بعد از انقلاب، ظرفیت و وجاهتی به امانت دارند انگار دیگر امانتداران خوبی نیستند و اگر فکر عاجلی نشود این جبهه ضعیف‌تر خواهد شد. فرد یا افرادی که بی‌تعارف خلاء حضورشان محسوس است.

 

منبع: etemadonline-660102

نظر شما