شناسهٔ خبر: 66648808 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حداد عادل در بازدید از غرفه کتابخانه مجلس در نمایشگاه بین المللی کتاب مطرح کرد؛

تدوين فهرست مشترک براي کتابخانه‌هاي ايران شناسي

صاحب‌خبر -
تدوين فهرست مشترک براي کتابخانه‌هاي ايران شناسي
خبرگزاری آریا - رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در بازدید از غرفه کتابخانه مجلس در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: نیاز است برای کتابخانه‌های ایران شناسی، فهرست مشترکی تدوین شود.

به گزارش سرویس سیاسی آریا به نقل از خانه ملت از روابط عمومی کتابخانه ، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، غرفه کتابخانه مجلس در روز یکشنبه، علاوه بر برگزاری نشست نقد و رونمایی از کتاب تازه چاپ"نمایه نامه تحلیلی موضوعی سفرنامه‌های ترجمه شده سیاحان انگلیسی درباره ایران"، میزبان شخصیت‌های فرهنگی بسیاری بود. از جمله این شخصیت‌ها که بازدید مفصل و بحث و گفتگویی درباره منابع این مرکز داشتند، می‌توان از استاد محسن ناجی نصرآباد، پژوهشگر و مدیر انتشارات آستان قدس رضوی، برادران متین، استادان برجسته صحافی سنتی، مجید تفرشی استاد تاریخ یاد کرد .
خبرگزاری آریا

بعد از ظهر همان روز، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، ضمن بازدید از غرفه، نشست و گفتگویی با حضور آقایان صفربیگی، معاون پژوهشی کتابخانه؛ شکراللهی، مدیر انتشارات و حیدری، مولف کتاب تازه چاپ انتشارات کتابخانه، داشتند. با توجه به رونمایی از کتاب نمایه‌نامه در این روز، این کتاب به حداد عادل معرفی شد . ایشان ضمن استقبال از این کتاب، تاکید کردند برای تدوین مدخل‌های مربوط به شهرهای ایران در فرهنگستان زبان، از این اثر استفاده شود تا پیشینه این شهرها بهتر شناخته و مشخص گردد چه سیاحانی از شهرهای ایرانی نام برده‌اند .
خبرگزاری آریا

حداد عادل همچنین تاکید کردند که نیاز است برای کتابخانه‌های ایران شناسی، فهرست مشترکی تدوین شود و با توجه به پیشینه کتابخانه تخصصی ایران‌شناسی مجلس، درخواست کردند که کتابخانه مجلس این کار مهم را بر عهده گیرد .
از دیگر بازدیدکنندگان این روز غرفه کتابخانه مجلس، دکتر بلگرام شوکلا، رایزن فرهنگی هند در ایران بودند که همراه دکتر الهام حدادی، مدیر میز هند در بنیاد سعدی و دکتر درودگریان، پژوهشگر و استاد ادبیات فارسی، از غرفه کتابخانه مجلس دیدن کردند .
خبرگزاری آریا

غرفه کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، 19 تا 29 اردیبهشت ماه 1403 در محل شبستان اصلی مصلای امام خمینی ره، انتهای راهرو 4، میزبان بازدید کنندگان و علاقمندان حوزه کتاب است./
پایان پیام

نظر شما