شناسهٔ خبر: 66648596 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

نگرانی دو حزب اصلی کنگره آمریکا از ضرب‌الاجل بایدن به رژیم اسرائیل

تصمیم جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا برای اتمام حجت با رژیم اسرائیل درباره توقف انتقال برخی تسلیحات به این رژیم در صورت آغاز حمله بزرگ به شهر رفح، با انتقاد شدید جمهوریخواهان و ابراز نگرانی علنی دموکرات‌ها مواجه شد.

صاحب‌خبر -

 سی ان ان نوشت: سناتور جمهوریخواه جی دی ونس از ایالت اوهایو در گفت‌وگو با این شبکه خبری مدعی شد: از یک سو آنها (بایدن و دولت آمریکا) می گویند تعداد زیادی غیرنظامی فلسطینی کشته شده اند و از سوی دیگر، ما را از تصمیم گیری درباره سلاح های هدایت شده دقیق که در واقع تلفات غیرنظامی را کاهش می دهد، محروم می‌کنند.

وی با انتقاد از بایدن گفت: "اگر نگران تلفات فلسطینی ها هستید سیاست بیان شده در توقف سلاح معنی ندارد."

ادعای بایدن درباره توقف انتقال سلاح به رژیم صهیونیستی در حالی مطرح شد که یک مقام آمریکایی گفته است این کشور همچنین در حال بررسی فروش یا انتقال احتمالی سایر مهمات از جمله کیت های مهمات حمله مستقیم مشترک (JDAM) به اسرائیل است.

این مقام آمریکایی گفت که انتقال این مهمات قریب الوقوع نیست و در آینده رخ خواهدداد.

لیندسی گراهام دیگر سناتور جمهوریخواه آمریکایی از ایالت کارولینای جنوبی نیز ضرب الاجل بایدن را «بدترین تصمیم در تاریخ روابط آمریکا و (رژیم) اسرائیل» توصیف کرد.

وی که اغلب منتقد کاخ سفید است از دولت بایدن خواست به انتقال سلاح ها به رژیم اسرائیل ادامه دهد.

ریک اسکات سناتور جمهوریخواه از ایالت فلوریدا روز یکشنبه به فاکس نیوز گفت که تصمیم بایدن حاوی «پیامی هولناک برای اسرائیل» است.

نگرانی دو حزب اصلی کنگره آمریکا از ضرب‌الاجل بایدن به رژیم اسرائیل

این سناتور جمهوریخواه گفت: «متاسفانه بایدن اکنون بخشی از شاخه طرفدار حماس در حزب خود است».

اما واکنش ها به تصمیم بایدن در بین هم حزبی هایش نیز بروز کرده است.

روز جمعه گروهی متشکل از ۲۶ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه ای به بایدن نوشتند: «بشدت نگران پیامی هستند که وی با تصمیم خود برای توقف انتقال سلاح به رژیم اسرائیل، به حماس و گروه های نیابتی تحت حمایت ایران ارسال کرده است».

آنتونی بلینیکن وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه اذعان کرد که رژیم اسرائیل به عنوان بخشی از جنگ غزه تعداد بیشتری از غیرنظامیان را به شهادت رسانده است و این رژیم باید تلفات غیرنظامیان را کاهش دهد.

 

نظر شما