شناسهٔ خبر: 66648456 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

تایید حکم قصاص کارتن‌خواب سارق به جرم قتل مامور پلیس تایید حکم قصاص کارتن‌خواب سارق به جرم قتل مامور پلیس

حکم قصاص مرد کارتن‌خواب که حین سرقت از خانه دختری جوان، یک مامور نیروی انتظامی را به قتل رسانده ‌است در دیوان عالی کشور تایید شد. به گزارش اعتمادآنلاین، این قتل چند سال قبل اتفاق افتاد و استوار کیوان‌لو که قصد داشت سارق را بازداشت کند، به دست او به شهادت رسید. چند روز بعد از این حادثه ماموران سارق

صاحب‌خبر -

حکم قصاص مرد کارتن‌خواب که حین سرقت از خانه دختری جوان، یک مامور نیروی انتظامی را به قتل رسانده ‌است در دیوان عالی کشور تایید شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، این قتل چند سال قبل اتفاق افتاد و استوار کیوان‌لو که قصد داشت سارق را بازداشت کند، به دست او به شهادت رسید.

چند روز بعد از این حادثه ماموران سارق جوان را بازداشت کردند. او اعتراف کرد سابقه اعتیاد دارد و مدتی هم کارتن‌خواب بوده‌ است.

متهم در بازجویی‌ها گفت: من سال‌هاست اعتیاد دارم. پدر و مادری دارم که در مازندران زندگی می‌کنند. آنها بعد از اینکه دیدند به هیچ راه مستقیمی نمی‌روم، رهایم کردند. من هم به تهران آمدم و در میدان شوش کارتن‌خواب هستم. چند سالی بود که هزینه مواد را با سرقت تامین می‌کردم. روز حادثه هم به خانه دختری جوان رفتم. وقتی در را باز کرد، روی او چاقو کشیدم. دختر از ترس دیگر نتوانست کاری بکند. دست و پای او را بستم و در حالی که داشتم از خانه‌اش سرقت می‌کردم دختر جوان از غفلت من استفاده کرد و به برادرش پیام فرستاد. من وقتی متوجه شدم، بلافاصله سعی کردم از خانه فرار کنم. در راه‌پله مامور پلیس من را دید و سعی کرد بازداشتم کند. من که ترسیده بودم با ضربه چاقو به سینه‌اش زدم که باعث مرگش شد.

متهم گفت: من هیچ امیدی در زندگی نداشتم و فقط مواد می‌کشیدم تا بمیرم.

پرونده با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. نماینده دادستان در جلسه رسیدگی در جایگاه قرار گرفت و کیفرخواست را خواند. سپس اولیای دم در جایگاه قرار گرفتند و گفتند: درخواست قصاص داریم و گذشت هم نمی‌کنیم.

سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و گفته‌های قبلی را تکرار کرد. او گفت برای مرگ آماده است و دفاعی ندارد.

متهم گفت: من خجالت‌زده‌ام و از اینکه چنین کاری کردم به‌شدت پشیمان هستم.

قضات در پایان برای متهم حکم قصاص صادر کردند. این حکم مورد اعتراض وکیل متهم قرار گرفت اما در نهایت در دیوان عالی کشور به تایید رسید. به این ترتیب کارتن‌خواب جوان یک قدم دیگر به مرگ نزدیک شد.

 

منبع: etemadonline-660158

نظر شما