شناسهٔ خبر: 66646177 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

(تصاویر) نقاشی‌های شاد و درخشانی که خیابان را تغییر می‌دهند (تصاویر) نقاشی‌های شاد و درخشانی که خیابان را تغییر می‌دهند

فرادید| هنرمندان خیابانی این توانایی بی‌همتا را دارند که تمام دنیا را به بوم نقاشی خود تبدیل کنند. کار دیوید زین هنرمند هم این گونه است، زیرا او استادانه از محیط طبیعی برای جان بخشیدن به آثارش استفاده می‌کند. به گزارش فرادید؛ زین، بسته به شرایط فصلی، نقاشی‌های گچی پر از شخصیت خود را با شاخ و

صاحب‌خبر -

فرادید| هنرمندان خیابانی این توانایی بی‌همتا را دارند که تمام دنیا را به بوم نقاشی خود تبدیل کنند. کار دیوید زین هنرمند هم این گونه است، زیرا او استادانه از محیط طبیعی برای جان بخشیدن به آثارش استفاده می‌کند.

به گزارش فرادید؛ زین، بسته به شرایط فصلی، نقاشی‌های گچی پر از شخصیت خود را با شاخ و برگ‌ها و ویژگی‌های دائمی‌تر مناظر طبیعی، از جمله سنگ‌ها و شکاف‌های پیاده‌رو ترکیب می‌کند. 

7

نقاشی‌های زین یادآور تصاویر شاد و بازیگوشانۀ کتاب‌های کودکان است و بیشتر حیوانات دوست‌داشتنی را نشان می‌دهد، به شکلی واقعی و خارق‌العاده! او موجودات مختلفی را ترسیم می‌کند، اما در آثار او شخصیت‌های تکرارشونده هم می‌بینید، از جمله اسلاگو (هیولای سبز کوچک)، فیلومِنا (خوک پرنده) و نادین (موش کوچک اما شجاع).

بسیاری از این شخصیت‌ها دارای ویژگی‌های سه‌بعدی هستند، چون زین به ندرت هنرش را به پیاده‌روهای مسطح محدود می‌کند، بلکه در عوض ترجیح می‌دهد آن‌ها را روی راه‌پله‌ها، چراغ‌های خیابان و دیگر وسایل زندگی شهری نمایش دهد. این هنرمند از توهمات نوری نیز در کار خود استفاده می‌کند و نمود شکاف‌های بی‌انتها یا سوراخ‌هایی در پیاده‌روها را برای شخصیت‌هایش فراهم می‌کند تا از آن‌ها داخل یا خارج شوند. 

6

زین از سال ۱۹۸۷ هنر گچی خاص خود را بیشتر در اطراف منطقۀ آن‌آربور میشیگان به نمایش گذاشته است. با این حال، نقاشی‌های او پیاده‌روهای سراسر جهان، از جمله سوئد و تایوان را نیز زیبا کرده‌اند. با توجه به موادی که او استفاده می‌کند و این واقعیت که هنر او بیشتر در مکان‌های پر رفت و آمد اجرا می‌شود، تمام نقاشی‌های گچی زین موقتی هستند و فقط تا زمانی که طبیعت اجازه دهد ماندگار هستند. با این حال، این واقعیت به بی‌همتا بودن آن‌ها کمک می‌کند، چون هیچ دو نقاشی او هرگز یکسان نیستند. 

2

برای دیدن آثار هنری زین باید به پایین نگاه کنید و به محیط اطراف خود توجه کنید، کاری که در دنیای همیشه در حال تغییر ما دشوارتر می‌شود. با این حال، موجودات رنگارنگ در آثار او مردم را به ایستادن و تماشا کردن تشویق می‌کنند. 

4

5

3

1

10

9

4

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: faradeed-188439

نظر شما