شناسهٔ خبر: 66644749 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نظرسنجی در روز پنجم برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب؛

96 درصد بازديدکنندگان برگزاري نمايشگاه به‌صورت حضوري و مجازي را مفيد دانستند

صاحب‌خبر -
96 درصد بازديدکنندگان برگزاري نمايشگاه به‌صورت حضوري و مجازي را مفيد دانستند
خبرگزاری آریا - 72.2 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی هم‌زمانی برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت حضوری و مجازی را «خیلی مفید» و 23.6 درصد آنها این شیوه را «تا حد زیاد مفید» دانستند. بنابراین در مجموع 95.8 درصد شیوه حضوری و مجازی را برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مفید می‌دانند.

به گزارش ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ، بازدیدکنندگان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ضمن حضور در نمایشگاه کتاب به پرسش‌های مطرح شده در پروژه نظرسنجی پاسخ می‌دهند.
این نظرسنجی‌ها با هدف رفع مشکلات و بهبود فرایندها، هر روز با تلاش گروهی از پژوهشگران در حال اجراست. 
همچنین ستاد برگزاری نمایشگاه به‌صورت روزانه برشی از نتایج روزانه این پیمایش را منتشر می‌کند. بر این اساس، طبق نظرسنجی از مردم حاضر در نمایشگاه کتاب، شرکت‌کنندگان در نظرسنجی در پاسخ به این سوال که «همزمانی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به دو صورت مجازی و حضوری را چقدر مفید می‌دانید؟» تا 72.2 درصد پاسخ «خیلی مفید» دادند، 23.6 معتقد بودند این شیوه برگزاری «تا حد زیاد مفید» است و 4.2 از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی فایده برگزاری نمایشگاه به صورت هم‌زمان حضوری و مجازی را «متوسط» دانستند.
مردم خواستار افزایش کتاب‌های صوتی هستند
«معرفی و ارائه بیشتر کتاب‌های الکترونیکی و صوتی»، «افزایش تعداد نمازخانه‌ها در نزدیکی سالن‌ها» و «ارائه بیشتر غذاهای ایرانی به جای فست‌فود»، سه درخواست پر تکرار مردم در روز پنجم برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود.
همچنین شلوغی سالن ناشران دانشگاهی، نبود تهویه مناسب در نمازخانه‌ها و کافی نبودن مترجم برای بازدیدکنندگان به‌عنوان نقاط ضعف از سوی بازدیدکنندگان در پروژه نظرسنجی، مطرح شد و نمره مردم به نمایشگاه کتاب در روز پنجم برگزاری این رویداد بین‌المللی 72 از 100 بود.
رفتار محترمانه راهنمایان نمایشگاه کتاب، نقطه قوت روز پنجم
همچنین از نگاه مردم، مراسم رونمایی از کتاب‌ها، حضور گسترده طیف‌های مختلف مردم و برخورد محترمانه راهنماها و عوامل اجرایی به‌عنوان نقاط قوت نمایشگاه کتاب در روز پنجم از دیدگاه مخاطبان آن، اعلام شد.
اقدامات ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب
با توجه به نکات مطرح شده از سوی مخاطبان نمایشگاه، ستاد برگزاری سی‌و‌پنجمین نمایشگاه در پنجمین روز برگزاری، وضعیت تهویه نمازخانه‌ها را بهبود بخشید، تعداد مترجمان در سالن‌های مربوطه را افزایش داد و بر عرضه غذاها بیشتر نظارت کرد.
سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از 19 تا 29 اردیبهشت 1403 در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

نظر شما