شناسهٔ خبر: 66643319 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نوروزی: عده‌ای به دنبال تداوم انحصار در آزمون سردفتری هستند

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی گفت: عده ای از همان ابتدای تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در تلاش برای عدم تصویب این قانون و جلوگیری از رفع انحصار در آزمون سردفتری بودند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام  حسن نوروزی عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره علت عدم برگزاری آزمون سردفتری گفت: این آزمون بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار ،مصوب مجلس، باید اجرایی می‌شد اما متاسفانه عده‌ای از همان ابتدای تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در تلاش برای عدم تصویب این قانون و جلوگیری از رفع انحصار در آزمون سردفتری بودند.

نوروزی افزود: عده‌ای از همان ابتدا مخالف این قانون بوده و معتقد بودند که سردفتر به اندازه کافی وجود دارد و هر چه سردفتر بیشتر جذب شود به ضرر دفترداران است، بنابراین با این موضوع مخالفت می‌کردند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس ادامه داد: برای برون رفت از این شرایط باید کمیسیون ویژه که بنیان گذار این قانون بود، بر اساس ماده 234 اقدام کرده و این ارگان‌های متخلف را به دادگاه معرفی کند.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: اینکه لینک ثبت نام آزمون سردفتری 1402 هم در سایت سازمان سنجش غیرفعال شده در صورتی که این آزمون برگزار نشده است و لینک ثبت نام آزمون سردفتری 1403 فعال شده است، نشان دهنده مخالفت با اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و افزایش جذب در آزمون سردفتری است.

انتهای پیام/

نظر شما