شناسهٔ خبر: 66642797 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر:

پیروزی با پراکندگی و تفرقه به دست نمی‌آید

وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر با تأکید بر ضرورت ایجاد وحدت بین مسلمانان گفت: پیروزی با پراکندگی و تفرقه به دست نمی‌آید وما باید وحدت خود را در حمایت از مظلومان جهان حفظ کنیم.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، یوسف بالمهدی وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر در همایش مشورتی علمای جهان اسلام در استانبول، به روابط خوب و مواضع مشترک بین دو کشور ترکیه و الجزایر از جمله در حمایت از مردم فلسطین اشاره کرد و گفت:امروز شاهد کشتارها و جنایتهای وحشتناکی در غزه هستیم و می‌بینیم که اسرائیل به هیچ یک از معاهدات بین المللی و حقوق بشری پایبند نیست و از هیچ ظلمی علیه مردم فلسطین فروگذار نمی‌کند.

وی ادامه داد: دولت و مردم الجزایر پیوسته در کنار مردم فلسطین ایستاده‌‌اند و حامی مظلومان هستند. امروز آنکه خود را مظلوم جلوه می‌داد، در دید جهانیان تبدیل به ظالم شده و طینت واقعی آن برای همه مردم آشکار شده است.

بالمهدی با تأکید بر ضرورت ایجاد وحدت بین مسلمانان گفت: پیروزی با پراکندگی و تفرقه به دست نمی‌آید و ما باید وحدت خود را در حمایت از مظلومان جهان حفظ کنیم؛ ما هم  در الجزایر تلاش کرده‌ایم، صدای مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز جهان تغییر کرده است؛ مردم، قربانی ظلم و ظالم را شناخته‌اند، ظالم، اسرار و طرح‌های خود را آشکار کرده و از کشتار جمعی رژیم صهیونیستی به خوبی آگاه است.

وی با قدردانی از برگزارکنندگان این همایش و تأکید بر اهمیت برگزاری آن گفت: ما مسلمانان نباید در برابر جنایت‌های صورت گرفته علیه مردم فلسطین و حقوق آنها ساکت بمانیم.

وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر با بیان این مطلب اظهار داشت: سالها بزرگان مقاومت، تروریست نامیده می شدند و از تروریست‌ها به عنوان مدافعان حقوق بشر یاد می‌شد، حال آنکه ما به عنوان علمای دینی و نهادها و مؤسسات مذهبی و رسانه‌ها و اهالی فرهنگ،وظیفه آگاهی بخشی مردم را برعهده داریم و باید به مسئولیت خود در این زمینه به خوبی عمل کنیم.

وی در بخشی از سخنان خود تأکید کرد که عدالت، قوی‌ترین ارتش است و بدون عدل کشورها و حکومتها به سوی ویرانی و نابودی می‌روند؛ خداوند در صف ظالمان نیست بلکه با مظلومین است و ما نیز با مظلومین خواهیم بود. 

گفتنی است، همایش مشورتی علمای جهان اسلام با حضور دکتر حمید شهریاری، دبير كل مجمع جهانی تقريب و جمع کثیری از علمای جهان اسلام در استانبول به مدت دو روز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
 
 

نظر شما