شناسهٔ خبر: 66641509 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

واکنش حماس به اظهارات جنجالی سناتور آمریکایی درباره «هیروشیماسازی» غزه

جنبش حماس، آزادگان جهان را به محکوم کردن این اظهارات سناتور آمریکایی، لیندسی گراهام و تداوم فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف جنگ، نسل‌کشی و به گرسنگی کشاندن ساکنان غزه فراخواند.

صاحب‌خبر -

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سخنان سناتور آمریکایی که خواستار بمباران غزه با بمب اتم شده بود را «اوج انحطاط اخلاقی» او دانست.

به گزارش ایسنا، جنبش حماس، آزادگان جهان را به محکوم کردن این اظهارات سناتور آمریکایی، لیندسی گراهام و تداوم فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف جنگ، نسل‌کشی و به گرسنگی کشاندن ساکنان غزه فراخواند.

پیشتر «لیندسی گراهام» سناتور جنگ‌طلب آمریکایی ضمن مطرح کردن مثالی از بمباران هیروشیما، گفت رژیم صهیونیستی باید آنچه را که نیاز دارد برای پیروزی در جنگ با حماس انجام دهد.

براساس گزارش وبگاه صدی البلد، رژیم صهیونیستی علی‌رغم محکومیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای همچنان در دویست و بیستمین روز جنگ، به تجاوزات خود به غزه ادامه می‌دهد و نگرانی‌ها از حمله زمینی این رژیم به رفح موجب شده تا دولت آمریکا ارسال برخی تسلیحات سنگین به تل‌آویو را قطع کند.

گراهام در گفتگو با ان‌بی‌سی نیوز ادعا کرده بود: «حماس مقصر تلفات غیرنظامیان است و از اسرائیل می‌خواهیم تا زمانی که پیروزی قاطع کسب نشده، مهم نیست به چه قیمتی اما به مبارزه ادامه دهد.»

او افزود: «زمانی که ما به عنوان یک ملت پس از بندر پرل هاربر با ویرانی مواجه شدیم و در حین جنگ با آلمانی‌ها و ژاپنی‌ها بودیم، تصمیم گرفتیم که با بمباران هیروشیما و ناگازاکی توسط تسلیحات هسته‌ای به جنگ پایان دهیم؛ بنابراین اسرائیل باید هر کاری برای بقای خود به عنوان طرف یهودی انجام دهد.»

اگرچه گراهام علناً خواستار استفاده از تسلیحات هسته‌ای در غزه نشده اما او قیاس جنجال‌برانگیزی را مبنی بر بمباران هیروشیما توسط آمریکا درباره حمله رژیم صهیونیستی در نوار غزه مطرح کرد.

این اظهارات و ادعاهای سناتور گراهام اندکی پس از آن عنوان شد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به همین برنامه ملحق شد و بی‌آنکه خط قرمز خاصی درباره جنگ رژیم صهیونیستی در غزه ترسیم کند، گفت: «برنامه‌ای معتبر برای خارج‌سازی و حمایت از غیرنظامیان وجود ندارد اما رئیس‌جمهور ایالات متحده صراحتاً اعلام کرده که ما نمی‌توانیم و نمی‌خواهیم از حمله اسرائیل به رفح حمایت کنیم.»

نظر شما