شناسهٔ خبر: 66640987 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

تکلیف تعطیلی «شنبه‌ها» تا آخر هفته مشخص می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: به نظر می‌رسد تعطیلی روز شنبه برای مسائل اقتصادی مناسب‌تر خواهد بود.

صاحب‌خبر -

سید کریم حسینی با بیان اینکه ادامه بررسی لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به جلسات بعدی موکول شد که روز سه‌شنبه یا چهارشنبه دوباره در صحن مطرح خواهد شد، اظهار داشت: عده‌ای تنگ نظری خودشان را می‌کنند، اینکه روز شنبه را منحصر به یک دین خاص یا کشور خاص کنند صحیح نیست و نظر عالمان و بزرگان دینی ما هم اینگونه نیست.

به گزارش ایلنا، وی در خصوص آخرین وضعیت تصمیم گیری پیرامون طرح افزایش تعطیلات آخر هفته گفت: نظر اعضای کمیسیون اجتماعی به دلیل اینکه جلساتی را با فعالان اقتصادی و همین‌طور اتاق بازرگانی داشتند و نظرات مختلف کارشناسی را دریافت کرده بودند این شد که برای فعالیت‌های اقتصادی در کشور تعطیلی شنبه را مناسب‌تر دانستند.

وی ادامه داد: روز گذشته در صحن علنی پیشنهاداتی وجود داشت که برگردیم به لایحه دولت و با آن مخالفت شد؛ پیشنهادات دیگری هم وجود داشت، اما متاسفانه در این میان هم عده‌ای تنگ نظری خودشان را می‌کنند، اینکه روز شنبه را منحصر به یک دین خاص یا کشور خاص کنند صحیح نیست و نظر عالمان و بزرگان دینی ما هم اینگونه نیست.

نماینده مردم اهواز خاطرنشان کرد: در این خصوص هم ما نظر خاص شرعی یا مخالفت صریح به هیچ وجه نداریم و افراد نظرات و سلایق خودشان را منصوب به دین می‌کردند.

وی ادامه داد: ادامه بررسی این لایحه به جلسات بعدی موکول شد که روز سه‌شنبه یا چهارشنبه دوباره در صحن مطرح خواهد شد.

حسینی در پاسخ به این سوال که «برخی نمایندگان معتقدند که تعیین روز باید به دولت واگذار شود، آیا دولت تاکنون نظری داده است؟» ابراز داشت: اینکه کار را به همدیگر موکول کنیم واقعاً درست نیست، دولت همین جا در مجلس هم می‌تواند نظر خود را اعلام کند و اینکه بخواهیم توپ را در زمین یکدیگر بیندازیم نه اقدام صحیحی است و نه تعامل مناسبی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: دولت تاکنون مخالفت صریحی با تعطیلی شنبه یا پنجشنبه نداشته است، یعنی مشخصاً تفاوتی برای دولت ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: نکته اساسی که مدنظر بنده قرار دارد این است که ما در همه مسائل کشور موضوعات اقتصادی و بحث‌های معیشتی را در اولویت قرار می‌دهیم و اقتصاد و تولید را اولویت کشور می‌دانیم، در نتیجه مصوباتی که مجلس دارد هم باید در همین مسیر باشد در همین راستا به نظر می‌رسد تعطیلی روز شنبه برای مسائل اقتصادی مناسب‌تر خواهد بود.

نظر شما