شناسهٔ خبر: 66640969 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

مینو محرز : دستمزد کادر پزشکی پایین است و مهاجرت شان طبیعی است

دکتر مینو محرز گفت: وقتی تعرفه‌ها و دستمزد کادر پزشکی پایین باشد، برای بخش خصوصی نیز به‌صرفه نیست که وارد این حوزه شود و این نیاز به همکاری دولت و بخش خصوصی را بیشتر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلامت نیوز، دکتر مینو محرز در روزنامه شرق نوشت: در سال‌های اخیر آمارهای مهاجرت کادر درمان نیز افزایش داشته است. باید بررسی کنیم که چرا همه دارند می‌روند و علت تمایل زیاد به خروج از ایران و فعالیت در خارج از کشور چیست؟

باید مسئولان علت‌یابی کنند و برای خروج تحصیل‌کردگان از ایران چاره‌اندیشی کنند. حقوق کادر درمان در ایران بسیار پایین است و کشورهای دیگر بسیار مشتاق هستند که این افراد را جذب کنند، زیرا چنین متخصصانی ندارند.

دولت ایران هزینه تحصیل و آموزش این افراد را می‌پردازد، اما کشورهای دیگر از توانایی آنها بهره‌مند می‌شوند. باید جلوی فرار مغزها را از ایران گرفت. در هر صورت بخش خصوصی و بخش دولتی باید با یکدیگر همکاری کنند تا بتوانند خدمات درمانی را به بیماران ارائه دهند.

از سوی دیگر وقتی تعرفه‌ها پایین باشد، برای بخش خصوصی نیز به‌صرفه نیست که وارد این حوزه شود و این نیاز به همکاری دولت و بخش خصوصی را بیشتر می‌کند

برچسب‌ها:

نظر شما