شناسهٔ خبر: 66640254 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بزرگداشت ایرج راد برگزار می‎شود

آروین موذن زاده

آیین تجلیل و بزرگداشت ایرج راد ۲۷ اردیبهشت برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برنامه، سیزدهمین همایش شعر و موسیقی که عصر پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود، به بزرگداشت ایرج راد به مناسبت ۷۹ سالگی این هنرمند پیشکسوت اختصاص دارد.

ایرج راد رییس هیات مدیره خانه تئاتر و یکی از بازیگران و کارگردانان شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است که بیش از پنج دهه به طور پیوسته در عرصه هنر بازیگری و کارگردانی فعالیت داشته و علاوه بر تدریس در دانشگاه‌ها، فعالیت صنفی منسجم خود را از دهه ۷۰ با حضور در هیات موسس خانه سینما، خانه هنرمندان و خانه تئاتر آغاز کرده است.

ایرج راد زاده تهران است و بازی در فیلم های «پستچی» (۱۳۵۱)، «دایره مینا» (۱۳۵۳)، «گردباد» (۱۳۶۴)، «اجاره‌نشین‌ها» (۱۳۶۵)، ویزا (۱۳۶۶)، «جعفرخان از فرنگ برگشته» (۱۳۶۶)، «طوبی» (۱۳۶۷)، «چون ابر در بهاران» (۱۳۶۹)، «نصف جهان» (۱۳۷۱)، «سهراب تا سهراب» (قطب مخوف - ۱۳۷۲)، «شور عشق» (۱۳۷۹)، «هفت ترانه» (۱۳۸۰)، «شمعی در باد» (۱۳۸۲)، «جای او دیگر خالی نیست» (۱۳۸۴) و بازی در تئاترهایی چون «ایستگاه»، «آریا داکاپو»، «در شاهراه»، «دکتر فاستوس»، «کشتی نوح» و ... را در کارنامه کاری خود دارد.

نظر شما