شناسهٔ خبر: 66639793 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عبدالملکی:

باید تدابیری برای ارتقای کیفیت قانون‌گذاری اتخاذ کرد

زهرا علیدادی

مهدی عبدالملکی با تاکید بر این که باید تدابیری برای ارتقای کیفیت قانون‌گذاری اتخاذ کرد افزود: کیفیت قانون‌گذاری با ارتقای سطح کارشناسی بازوهای کارشناسی و مشورتی مجلس محقق می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عبدالملکی در نشست عصر اولین جلسه فراکسیون گام دوم مجلس دوازدهم، گفت: مهمترین مساله ما با نمایندگان مجلس شورای اسلامی مربوط به آیین نامه داخلی است، چرا که موانع و چالش هایی بر سر راه نمایندگان برای رسیدن به نتیجه مدنظر برای پیگیری طرح ها و لوایح وجود دارد.

وی تاکید کرد: باید تدابیری برای ارتقای کیفیت قانون‌گذاری اتخاذ کرد. کیفیت قانون‌گذاری با ارتقای سطح کارشناسی بازوهای کارشناسی و مشورتی مجلس محقق می‌شود.

عبدالملکی گفت: دومین بازوی مجلس معاونت قوانین است که معاونت قوانین یک شان اداری و یک شان کارشناسی دارد، چرا که باید مصوبات مجلس شورای اسلامی دقیق، منقح، بدون اشکال و دارای ادبیات مناسب قانون‌گذاری باشد.

وی بیان کرد: ما الان قوانین زیادی داریم که بعضاً با یکدیگر هم‌خوانی ندارند، اگر تمام قوانین معتبر در یک حوزه در یک دسته تنظیم و منظم شود، در قانون‌گذاری و اجرا می‌توانیم دقیق تر عمل کنیم. همچنین در آیین نامه امکان اولویت بندی میان طرح‌ها و لوایح وجود ندارد که این موضوع باید مرتفع شود.

نظر شما