شناسهٔ خبر: 66639178 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

اسرائیل ناکام ماند/ رئیس شاباک دست به اعتراف زد

اقتصادنیوز: رئیس سرویس‌های امنیت داخلی اسرائیل، «شاباک» به ناکامی خود در فراهم کردن پوشش امنیتی برای ساکنان اراضی اشغالی اذعان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رونین بار، رئیس سرویس‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ما از ابتدای جنگ 10 نفر از اعضای سرویس خود را از دست دادیم و در هفت اکتبر نتوانستیم پوشش امنیتی برای مردم خود فراهم کنیم.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، رئیس شاباک همچنین افزود: ما در حال بررسی عمیق نقش سرویس شاباک در مقابله با حمله حماس در هفت اکتبر هستیم که تحقیقات دردناک و مهمی است.

خبر مرتبط
اعلام آخرین آمار شهدای حملات اسرائیل به غزه

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تعداد شهدای حملات اسرائیل به این منطقه از ۳۵ هزار نفر گذشت.

پیشتر «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در مراسمی که با عنوان جنگ‌های این رژیم برگزار شد، اعلام کرد که به عنوان یکی از فرماندهان ارتش این رژیم مسؤولیت شکست آن در ماموریتش برای دفاع از ساکنان اراضی اشغالی در هفتم اکتبر گذشته را بر عهده می‌گیرد.

هالوی با اشاره به اینکه هر روز سنگینی این مسؤولیت را بر دوشش احساس می‌کند، گفت: در قلبم معنای این مسؤولیت را کاملاً درک می‌کنم، من فرماندهی هستم که فرزندان شما را به جنگی فرستادم که از آن برنگشتند و به مناطقی اعزام کردم که در آنجا به اسارت درآمدند، من هر روز یاد و خاطره این افراد کشته شده را با خودم حمل می‌کنم و مسؤولیت پاسخ به سوال‌های شما با من است، ما برای این جنگ با وجود اطلاع از هزینه‌های این ماموریت، مصمم هستیم آن را کامل کنیم.

خبر مرتبط
اعتراف سنگین مقام اسرائیلی درباره جنگ غزه/کل غزه را هم نابود کنیم نمی‌توانیم...

اقتصادنیوز: رئیس پیشین ستاد کل ارتش اسرائیل درباره جنگ غزه گفت: حتی در صورت نابودی کامل غزه، باز قادر به نمایش تصویر پیروزی نخواهیم بود.

در پی تداوم جنگ علیه غزه و شکست تل‌آویو در پایان دادن به این جنگ به‌ویژه پس از بازگشت نیروهای جنبش حماس به برخی مناطق در نوار غزه که پیش از این ارتش رژیم صهیونیستی به آنجا یورش برده و کنترل خود بر آنجا را اعلام کرده و از آنجا عقب‌نشینی کرده بود، تنش در روابط میان کابینه و ارتش رژیم صهیونیستی حاکم شده است.

از هفت اکتبر گذشته، رژیم صهیونیستی جنگی را علیه غزه آغاز کرده است که علاوه بر ویرانی‌های عظیم و قحطی که جان کودکان و سالمندان را گرفته است، بیش از ۱۱۳ هزار شهید و زخمی بر جای گذاشته است که اکثر آنها کودک و زن هستند و حدود ۱۰ هزار نفر نیز مفقود شده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما