شناسهٔ خبر: 66639069 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اخراج بیش از ۱۱ هزار پناهجوی افغان طی ۱۰ روز از پاکستان

رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند طی ۱۰ روز گذشته بیش از ۱۱ هزار پناهجوی افغان از این کشور اخراج شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «پاکستان‌تودی» در گزارشی اعلام کرد دولت پاکستان از 11 تا 21 اردیبهشت سال جاری تعداد 11 هزار و شش پناهجو را از این کشور اخراج کرده است.

این پناهجویان مربوط به 487 خانواده و شامل چهار هزار و 987 مرد، سه هزار و 214 زن و دو هزار و 805 کودک بودند.

براساس آمار منتشر شده، از زمان آغاز روند اخراج اجباری پناهجویان از پاکستان تا کنون، 567 هزار و 554 پناهجوی افغان اخراج و یا هم مجبور به بازگشت به افغانستان شده‌اند.

گفتنی است که دولت پاکستان در 27 فروردین سال جاری مرحله دوم اخراج پناهجویان از این کشور را آغاز کرد. پیش بینی می‌شود در این مرحله حدود 400 هزار پناهجوی افغان از پاکستان اخراج شوند.

پاکستان ابتدا روند اخراج مهاجرانی را آغاز کرد که هیچ مدرک اقامتی و مهاجرتی با خود نداشتند، در مرحله جدید قرار است مهاجران دارای کارت شهروندی افغانستان اخراج شوند و در مرحله سوم پناهجویانی اخراج خواهند شد که کارت مهاجرت سازمان ملل را دارند.

دولت پاکستان به ریاست «شهباز شریف» پیش‌تر اعلام کرده بود اعتبار کارت اثبات ثبت نام (پی‌.او‌.آر) پناهجویان افغان در این کشور تا دهم تیرماه (30 ژوئن) امسال تمدید شده است.

دولت پاکستان از مهرماه (اکتبر) سال گذشته تاکنون بیش از نیم میلیون پناهجوی افغان فاقد مدرک را به‌صورت گسترده اخراج کرده است.

نهادهای امدادرسان گزارش می‌دهند با اخراج اجباری پناهجویان افغان، آنان با کمبود سرپناه، غذا و فرصت‌های شغلی در افغانستان روبه‌رو هستند و این سبب وخیم‌تر شدن وضعیت در افغانستان خواهد شد.

انتهای پیام/.

نظر شما