شناسهٔ خبر: 66636650 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هاشمی: باید آینده درخشانی برای ژیمناستیک پیش‌بینی کرد

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: با انتخابات امروز و حمایت فدراسیون جهانی و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و همچنین خانواده این رشته باید آینده درخشانی را برای ژیمناستیک پیش‌بینی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سیدمناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک پس از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک اظهار داشت: همانطور که در مجموعه حضور داشتید و برنامه کاندیداها را گوش کردید و حضور دو نفر از کارشناسان باتجربه حقوقی و دبیر کل اسبق فدراسیون جهانی ژیمناستیک را دیدید. ژیمناستیک یکی از رشته‌های پایه و بسیار مهم برای جمهوری اسلامی ایران است و با همه چالش‌های که در طول دو سال و نیمه گذشته داشت، اما برخلاف باور خیلی‌ها در بازی‌های آسیایی هانگژو به یک مدال نقره با ارزش دست یافت و سهمیه المپیک 2024 پاریس را نیز کسب کرد.

وی تصریح کرد: شاید اگر این مشکلات و چالش‌ها نبود، امروز می‌توانستیم کسب سهمیه‌های بیشتری داشته باشیم. این رشته خواستگاه و پایگاه بسیار خوبی در 31 استان کشور دارد و قطعاً با آرامشی که امروز اتفاق افتاد و رای بالایی که ریاست محترم فدراسیون گرفتند و همچنین حمایت وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون جهانی و اعضای مجمع اعلام کردند؛ به نظر می‌رسد آینده درخشانی را باید برای این رشته پیش‌بینی کرد. حمایت مالی و پشتیبانی لازم را کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در دستور کار خود دارد و امیدواریم همه فدراسیون‌های المپیکی ما بتوانند به بهترین نحو کار خود را دنبال کنند.

 

دبیرکل کمیته ملی المپیک در ادامه عنوان کرد: البته اساسنامه فدراسیون جهانی ابهاماتی داشت و دو، سه ابهاماتی در گذشته مطرح شده بود و نظر فدراسیون جهانی بر این بود که از اعضای مجمع رای‌گیری صورت گیرد. از جمله اینکه سرپرست‌ها می‌توانند رای بدهند یا نه و ریاست مجمع نیز با رای مجمع انتخاب شد. به نظر می‌رسد اصول دموکراسی در این انتخابات رعایت شد. حقدادی و نوظهوری دو عزیز ما در انتهای کار از حضور در انتخابات انصراف دادند و امیدواریم در ادامه راه همراهی و حمایت این عزیزان که از ورزشکاران ایران هستند را داشته باشیم و فدراسیون با آرامش برنامه‌های خود را دنبال کند.

وی در خصوص اعلام رضایت نماینده فدراسیون جهانی مبنی بر ارائه گزارش‌های مثبت از انتخابات به فدراسیون جهانی و اینکه تا چند روز آینده صحت و تایید انتخابات به صورت رسمی اعلام خواهد شد، گفت: قطعاً صورتجلسه و نحوه انتخابات را با توجه به حضور نماینده فدراسیون جهانی اعلام خواهند کرد و ما نیز ترجمه فارسی و انگلیسی را ارسال خواهیم کرد. امیدواریم با توجه به حضور نماینده فدراسیون جهانی تاییدیه را ارسال کنند. از دید مجمع امروز کار تمام شده تلقی شده است و نماینده فدراسیون جهانی نیز ابراز رضایت کرد.

هاشمی در پایان گفت: امیدواریم هر چه سریعتر و با قدرت این کار دنبال شود. شاید برای کسب سهمیه‌های بیشتر در المپیک پاریس فرصتی نباشد، اما به المپیک بعد و بازی‌های آسیایی ناگویا امیدوار هستم تا از رشته ژیمناستیک و در مواد مختلف مدال‌های خوشرنگی را بچه‌های ما کسب کنند.

انتهای پیام/

نظر شما