شناسهٔ خبر: 66636453 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی:

کنگره جهانی امام رضا (ع) فرصتی مهم برای تعاملات و گفت‌وگوها است

مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: کنگره جهانی امام رضا (ع) فرصتی مهم برای تعاملات و گفت‌وگوها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد مروی صبح دوشنبه در پنجمین کنگره جهانی امام رضا (ع) که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: حضرت حق نه نت‌ها عادل است؛ بلکه عین عدل و عدالت است. یکی از اسماً حسنی او عدل است و این جهان خلقت و نظم هستی که از فیض الهی نشأت گرفته است تجلی عدل و مبتنی بر عدالت است.

تولیت آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: در نظام و زیست انسانی نیز عدالت مورد توجه و تاکید معارف است.

وی گفت: امام رضا (ع) ترسیم سه گانه ای از مظاهر عدالت در جوامع انسانی دارند که بسیار حائز اهمیت است.

مروی ابراز کرد: امام رضا (ع) می‌فرمایند کسی که با مردم در تعامل است و ظلم نمی‌کند و کسی که با مردم سخن می‌گوید و دروغ نمی‌گوید و با آنان وعده می‌دهد، اما تخلف نمی‌کند مروت او کامل و عدالت او آشکار و عیان است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: عدالت زمامدار در عمل مشخص است و هنگامی که سخن می‌گوید، دروغ نمی‌گوید و در وعده‌ها تخلف نمی‌کند.

وی اظهار کرد: عدالت زمامدار اسلامی به صدق و وعده‌ها محک می‌خورد و مرتبه عالی عدالت در امام معصوم تجلی پیدا می‌کند.

مروی گفت: زمامدار هر روز و هر لحظه در معرض سخن گفتن و وعده دادن است و هیچ بخشی از حکمرانی او از مدار عدالت نباید دور شود و هر تصمیم و اجرای او باید با ترازوی عدل و دولت همساز باشد.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: ظالمان جهانی در برابر این همه ظلم و ستم و بی عدالتی که در برابر فلسطین و غزه در حال وقوع است بی تفاوت هستند و در گفتمان امام رضا (ع) می‌توان گفتمان‌های پوچ استعمارگران قدیم و جدید را به چالش کشیده و تهی بودن آن آشکار شود.

وی حمایت غرب از جنایات صهیونیست را دلیل آشکار بر پوچ بودن ادعاهای عدالت خواهانه و آزادی خواهانه غرب دانست و گفت: در این دوره خطیر هر کس که دل در گرو قرآن و عترت دارد با تأمل و اندیشیدن در چارچوب فوری عدالت در ساحت نظر و اجرا و عمل می‌تواند به درک درستی از عدالت دست یابد.

مروی اظهار کرد: کنگره جهانی امام رضا (ع) فرصتی مهم برای تعاملات و گفت‌وگوها است و امیدواریم با سخنرانی‌ها و مقالات ارائه شده در افق این همایش‌ها بتوان جایگاه عدالت در معارف رضوی را برای جهان تبیین کرد.

نظر شما