شناسهٔ خبر: 66635980 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

کوتاه‌ترین مسیرهای پروازی جهان

صاحب‌خبر -

رپورتاژآگهی

اکثر ما ایرانی‌ها اگر بخواهیم به یک شهر دیگر در کشور خودمان سفر کنیم و فاصله آن از ما دور نباشد، ترجیح می‌دهیم که با خودروی شخصی یا وسایل ارزان‌قیمت‌تری نظیر اتوبوس و قطار این سفر را انجام دهیم. اما در کشورهای دیگر مسیرهای پروازی کوتاه‌مدتی وجود دارد که مسافران برای آنکه بتوانند در زمان خیلی کوتاهی به مقصد سفر خود بروند، ترجیح می‌دهند بلیط هواپیما بخرند. در این مقاله قصد داریم کوتاه‌ترین مسیرهای پروازی جهان را معرفی کنیم.

کشور کنگو (شهر برازاویل تا کینشاسا)

یکی از کوتاه‌ترین مسیرهای پروازیِ قاره آفریقا، در کشور کنگو انجام می‌شود. شهر «برازاویل» و «کینشازا» در این کشور توسط رود کنگو از یکدیگر جدا می‌شوند. اگر مسافری بخواهد از هر کدام از این شهرها به شهر دیگری برود، می‌تواند بلیط پرواز شرکت هواپیمایی”ASKY” را در این کشور خریداری کند و با هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ بر فراز رودخانه کنگو پرواز کند و به مقصد سفر خود برسد. مسیر هوایی بین این دو شهر تنها ۲۰ کیلومتر است.

جزیره بونیر تا کراسائو

در دریای کارائیب ۲ جزیره به نام‌های «بونیر» و «کراسائو» وجود دارد. اگر فردی بخواهد فاصله بین این دو جزیره را که ۶۴ کیلومتر است، طی کند، می‌تواند به سراغ بلیت شرکت هواپیمایی “European leiaure TUI” برود. این شرکت هواپیمایی با استفاده از یک بوئینگ ۷۸۷ پرواز بین این دو جزیره را انجام می‌دهد. این پرواز حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

کشور آمریکا (پترزبورگ تا رانگل)

در ایالات متحده آمریکا یکی از کوتاه‌ترین مسیرهای هوایی بین دو شهر «پترزبورگ» و «رانگل» در آلاسکا انجام می‌شود. شرکت هواپیمایی آلاسکا این پرواز را با هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ انجام می‌شود. پرواز بین این دو شهر نهایتاً ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

کشور کیپ ورد (بوآ ویستا تا سال)

یکی دیگر از کوتاه‌ترین مسیرهای پروازی در قاره آفریقا در کشور «کیپ ورد» انجام می‌شود. این پرواز بین جزیره «بوآ ویستا» و «سال» که از هم ۵۷ کیلومتر فاصله‌ دارند، انجام می­شود.

کشور تانزانیا (دارالسلام تا زنگبار)

یکی دیگر از مسیرهای پروازی کوتاه‌مدت در قاره آفریقا در کشور تانزانیا انجام می‌شود. پایتخت این کشور شهر «دارالسلام» از شهر «زنگبار» به‌وسیله‌ی اقیانوس هند از هم جدا شده‌اند. مسافت بین این دو شهر ۶۱ کیلومتر است. اگر فردی بخواهد با هواپیمای این مسیر را طی کند در کم‌تر از ۲۰ دقیقه می‌تواند به مقصد خود برسد.

از بحرین تا دمامِ عربستان سعودی

اگر یکی از ساکنین کشور بحرین بخواهد به شهر «دمام» در عربستان سعودی سفر کند، می‌تواند بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه با هواپیمایی این مسیر را طی کند. فاصله بین این دو شهر ۷۵ کیلومتر است.

کشور آمریکا (کیپ ژیراردو تا پودوکا)

در کشور آمریکا یکی از کوتاه‌ترین مسیرهای پروازی جهان که نهایتاً ۱۶ دقیقه طول می‌کشد، وجود دارد. این مسیر پروازی، دومین مسیر پروازی کوتاه در ایالات‌متحده است. این مسیر مسافران بین دو شهر «کیپ ژیراردو» و «پودوکا» را به‌هم وصل می‌کند.

کشور آمریکا (فیلادِلفیا تا آلن تاون)

سومین پرواز کوتاه‌مدت در ایالات متحد بین فیلادلفیا تا «آلن تاون» انجام می‌شود. این مسیر ۷۷ کیلومتر است و زمان پروازی آن کم‌تر از ۴۰ دقیقه طول می‌کشد. اگر مسافران بخواهند با ماشین شخصی خود مسافت بین این دو شهر را طی کنند، باید حدود ۳۰ دقیقه رانندگی کنند.

کشور ژاپن (اوکیناوا تا کومه جیما )

یکی دیگر از پروازهای کوتاه‌مدت در جهان که نهایتاً ۳۵ دقیقه طول می‌کشد، دو شهر «اوکیناوا» و «کومه جیما» در ژاپن را به هم وصل می‌کند. مسافت بین این دو شهر ۸۰ کیلومتر است. شرکت هواپیمایی ژاپن پروازِ بین این دو شهر را انجام می‌دهد.

کشور استونی (هلسینکی تا تالین)

کشور استونی یکی از کشورهای اروپای شرقی است. یکی از کوتاه‌ترین مسیرهای پروازی جهان بین دو شهر «تالین» و «هِلسینکی» در این کشور انجام می­شود. مسافت بین این دو شهر ۸۸ کیلومتر است. اگر فردی بخواهد مسافت بین این دو شهر را با هواپیما طی کند با ۳۰ دقیقه زمان می‌تواند به مقصد سفر خود برسد. مسافت بین این دو شهر با اتومبیل ۸ ساعت طول می‌کشد.

تا اینجای مقاله مسیرهای کوتاه پروازی را به شما معرفی کرده‌ایم. اگر قصد دارید برای سفر خارجی خود به سراغ بلیط هواپیما بروید ادامه مقاله را بخوانید.

چگونه بلیط هواپیمای خارجی را خریداری کنیم؟

برای خرید بلیط هواپیما خارجی شما می‌توانید به تک‌تک وب‌سایت‌های فروش بلیط هواپیما سر بزنید تا بتوانید با مقایسه ویژگی‌ها و قیمت آن‌ها مناسب‌ترین بلیط را برای خود خریداری کنید. اما اگر وقت و حوصله کافی برای انجام این کار ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به وب‌سایت بازارِ آنلاین خدمات سفر (سفرمارکت) مراجعه کنید.

این بازار با کمک موتور جستجوی هوشمندی که دارد از میان ۴۴ وب‌سایت مختلف می‌گردد و متناسب با اطلاعات ورودی شما یک لیستِ جامع از بلیط هواپیمایِ ایرلاین‌هایِ مختلف را در یک صفحه به شما نمایش می‌دهد.

شما می‌توانید در بخش فیلترها ویژگی‌های پرواز مورد علاقه‌تان را وارد کنید. این ویژگی‌ها شامل تعداد توقف، ساعت شروع پرواز، ایرلاین، مدت زمان پرواز، کلاس پروازی، نوع بلیت (سیستمی یا چارتری) و وب‌سایت عرضه‌کننده بلیط می­شود. با وارد کردن این مشخصات، لیست نتایج جستجو متناسب با اطلاعات شما تغییر می‌کند. درنتیجه می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن مناسب‌ترین بلیط هواپیما را برای خود خریداری کنید.

اگر زمان سفر برایتان اهمیتی ندارد، می‌توانید از بخش تقویم قیمتی، ارزان­ترین روز را در یک هفته تا یک ماه آینده برای خرید بلیط هواپیمای مورد نظرتان مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید از گزینه «قیمت» که در بالای لیست نتایج جستجو قرار دارد، استفاده کنید و این لیست را بر اساس ارزان‌ترین بلیط تا گران­ترین یا بالعکس مرتب کنید.

جمع‌بندی

هواپیما یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین شیوه‌های سفر کردن است. در کشورهای مختلف جهان مسیرهای پروازی وجود دارد که جز کوتاه­ترین مسیرهای پروازی جهان شناخته می‌شود. در این مقاله این مسیرهای پروازی را به شما معرفی کردیم. اکثر آن‌ها مدت زمانی کم‌تر از ۳۰ الی ۴۰ دقیقه دارند. در آخر نیز روشی راحت و مقرون به صرفه برای خرید بلیط هواپیما خارجی را به شما معرفی کردیم.

نظر شما