شناسهٔ خبر: 66634759 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

شهرام قائدی هم طرفدار آهنگ های ماکان آریا پارسا است

شهرام قائدی یکی از بازیگران سریال قطب شمال به آهنگ چهارشنبه سوری ماکان آریا پارسا علاقه دارد و احتمالا تا پایان سریال سایر بازیگران هم طرفدار آهنگ های دکتر آریا پارسا می شوند.

صاحب‌خبر -

سریال قطب شمال از جمله سریال‌های جدید در شبکه نمایش خانگی است که از روز جمعه هفتم اردیبهشت به طور اختصاصی از پلتفرم فیلیمو پخش آن شروع شده است. امین محمودی یکتا کارگردانی این سریال، اکبر تحویلیان تهیه کننده و همچنین دکتر ماکان آریا پارسا (گروه بین‌المللی پارس پندار نهاد) سرمایه‌گذار این سریال هستند. دکتر آریا پارسا علاوه بر کارهای ارزشمندی که در زمینه های کارآفرینی، کسب و کار، طراحی لباس و … تاکنون انجام داده اند، در بخش موسیقی نیز بسیار فعال است و یکی از آثار موسیقی ایشان به نام چهارشنبه سوری در قسمت دوم سریال قطب شمال پخش شد.

داستان جذاب سریال قطب شمال

داستان سریال جذاب قطب شمال را می‌توان این طور تعریف کرد؛ همایون و ارغوان در شب عروسی خود قربانی خیانتی هولناک می‌شوند. بعد از دستگیری همایون توسط پلیس و زندانی شدنش، او برای انتقام از سامان و ارغوان که با سامان ازدواج کرده است لحظه شماری می کند. اما پس از ۱۲ سال حبس بر اثر درگیری در زندان کشته می شود و بر اثر حادثه ای در مسیر قبرستان، زنده می شود … .

معرفی بازیگران سریال قطب شمال

در این قسمت از متن، قصد داریم به معرفی بازیگران سریال قطب شمال بپردازیم. فرزاد فرزین، آناهیتا درگاهی، امیر حسین فتحی، نازنین بیاتی، فرزاد حسنی، عباس جمشیدی فر، شهرام قائدی، نگار فروزنده، شهروز دل افکار، روح الله زمانی، فرهاد آئیش، ماکان آریا پارسا، امیر دژاکام، بهادر زمانی، مرتضی آقاحسینی، مه لقا می‌نوش، فرهنگ زرباشی و… از بازیگرانی هستند که در این سریال ۱۲ قسمتی که از روزهای جمعه از فیلیمو پخش می‌شود، نقش آفرینی کرده‌اند.

حضور فرزاد فرزین در لوکیشن زعفرانیه پارس پندار نهاد در سریال قطب شمال

ویژگی اصلی سریال قطب شمال

کارگران سریال یعنی ‌امین محمودی یکتا که اولین کارگردانی خود را تجربه می کند، با اقتباس از رمان کنت مونت کریستو اثرالکساندر دوما نویسنده فرانسوی، اتفاقات درونی داستان را به خوبی نمایش می دهد. این اثر داستانی حماسی از انتقام، بخشش و رستگاری را روایت می‌کند. ایده انتقام که در بسیاری از سریال‌های ایرانی مشاهده شده اند، این بار با روایتی متفاوت در سریال قطب شمال نشان داده شده است.

شخصیت اصلی این سریال پرهیجان یعنی همایون منصوری بعد از فوت، ناگهان زنده می‌شود و برای گرفتن انتقام به سراغ دوستان قدیمی خود می‌رود. همچنین از نکات جالب این سریال سکانسی است که راننده آمبولانس جسد همایون را از زندان به سردخانه منتقل می‌کند. او در حین رانندگی موزیک چهارشنبه سوری ماکان آریا پارسا را گوش می کند و واقعا لذت می برد (البته قبل از اینکه متوجه شود ترمز ماشینش کار نمی کند).

شعبه زعفرانیه پارس پندار نهاد محل فیلم برداری سریال قطب شمال

در قسمت دوم همایون منصوری چهره خود را به آرشام یکتا تغییر می دهد. این کار یکی از ترفندهایی است که کارگردان برای تغییر چهره قهرمان داستان استفاده می‌کند تا به شخصیت‌هایی که با آن‌ها دشمنی دارد، برسد. در قسمت سوم سریال هم آرشام برای نزدیکی به سامان و ارغوان به سراغ برادر سامان می رود.

معرفی ماکان آریا پارسا

دکتر ماکان آریا پارسا یکی ازکارآفرینان برتر کشور است و خدمات ارزنده‌ای در حوزه کارآفرینی بین‌المللی، کاریابی، آموزش و … انجام داده‌اند. از جمله افتخارات ایشان دریافت چند تندیس رعایت حقوق مصرف کننده در طی سال های اخیر بوده است. در حال حاضر فعالیت‌های مدیریتی، هنری و کارآفرینی او سبب شده‌اند تا دکتر ماکان آریا پارسا به عنوان یک جوان نخبه و تلاشگر معرفی شود.

تحصیلات دکتر ماکان آریا پارسا

او جزو افراد علاقه‌مند به تحصیل و یادگیری است و توانسته مدرک دکتری و پسا دکتری خود را دریافت نماید. مدرک کارشناسی ‌ایشان در رشته مهندسی صنایع و مدرک کارشناسی ارشد او در رشته مدیریت کسب و کار از دانشگاه ‌امیرکبیر تهران و اشتنبایس آلمان است. او در حال حاضر دانشجوی پسادکتری رشته ژئوپلتیک کارآفرینی دانشگاه تهران نیز است. ضمن اینکه در کارنامه خود، مدرک پسادکتری دیگری را با موضوع کارآفرینی با رویکرد آینده پژوهی در عصر متاورس دارد. دکتر آریا پارسا تاکنون موفق به تالیف۲۰ کتاب و ترجمه بیش از ۵۰ مقاله تخصصی که موضوعات مختلف را ارائه می‌دهند، شده است.

رزومه کاری دکتر ماکان آریا پارسا

او با داشتن یک رزومه خوب و سوابق اجرایی قوی در حوزه‌های مختلف توانسته‌است گره کوچکی از مشکلات مردم را باز کند. دکتر آریا پارسا در حال حاضر مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره گروه بین‌المللی پارس پندار نهاد است. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به مدیریت مؤسسه حقوقی دادگران حق و عدالت، مدیریت آموزشگاه عالی فن پردازان، مشاور مدیر کل و ریاست انتشارات پارسیان دانش پندار اشاره کرد.

موزیک چهارشنبه سوری ماکان آریا پارسا

شهرام قائدی هم به جمع طرفداران ماکان آریا پارسا اضافه شد

ماکان آریا پارسا به عنوان سرمایه‌گذار و بازیگر در سریال قطب شمال نقش آفرینی کرده و همچنین به دلیل داشتن علاقه زیاد به عرصه هنر در سال گذشته به عنوان خواننده نیز وارد عرصه موسیقی شد. دکتر ماکان آریا پارسا در مدت زمان کوتاهی بیشتر از ۲۰ قطعه موسیقی با موضوعات عاشقانه، شاد و غمگین از خود آماده کرده که تا کنون تعدادی از آنها منتشر شده است. یکی از نمونه کارهای زیبای او انتشار موزیک چهارشنبه سوری است که شهرام قائدی به شدت طرفدار آن است (اگر باور ندارید قسمت دوم سریال قطب شمال را مشاهده کنید). این آهنگ در کنار سایر آهنگ های ایشان با بازدیدهای میلیونی و استقبال زیاد از طرف شنوندگان روبرو شده است.

از ویژگی‌های منحصر به فرد او توانایی انجام بخش ترانه سرایی و خوانندگی در یک قطعه موسیقی است. روش اجرا و بیان شاعرانه ایشان با ضرب آهنگ مناسب در کنار تلفیق حنجره و مهارت بالای تکنیک، آوازی را به گوش شنونده می رساند که باعث می شود ایشان به عنوان یک هنرمند برجسته در عرصه موسیقی شناخته شود.

او قطعه‌های زیبایی به نام‌ سنگ صبور، مژده، یلدا، چهارشنبه سوری، نوروز و شب تولدم را منتشر کرده است و در روزهای آینده از آهنگ نفس ایشان رونمایی می شود.

آهنگ یلدا یکی از آهنگ‌های شاد و جذاب که با موضوع شب یلدا منتشر شد و توانست حال و هوای شب یلدا و شادی آن را مهمان قلب مردم کند. او در این آهنگ سعی کرد حس شب یلدا را به مخاطب خود انتقال دهد و این شب باستانی را به مردم تبریک بگویند.

از مهمترین مضامین این شعر می‌توان به تشویق مردم به شرکت در جمع‌های خانوادگی، جشن گرفتن شب یلدا و انجام رسومات ایرانی اشاره کرد. یکی دیگر از زیباترین آهنگ‌های منتشر شده توسط دکتر ماکان آریا قطعه مژده است که حال و هوایی رمانتیک و عاشقانه دارد که توصیفات عاشق از معشوق را بیان می کند. او این قطعه زیبا را تقدیم خواهرش دکتر مژده آریا پارسا کرده است و از زحمات و تلاش های ایشان به عنوان یک همراه قدردانی می کند.

قطعه سنگ صبور دکتر ماکان آریا پارسا نیز مضمون عشق را در بر دارد و یک عشق زمینی را توصیف می کند و حس مطلوبی را به شنونده منتقل می کند.

فعالیت دکتر ماکان آریا پارسا در صنعت طراحی لباس

صنعت طراحی لباس یکی از حوزه‌های پرطرفدار و شناخته شده در جهان است و دکتر آریا پارسا نیز از طرفداران بسیار جدی این حوزه است. دکتر با استفاده از خلاقیت در طراحی لباس‌های مردانه مدرن و کلاسیک باعث متمایز شدن از دیگر طراحان شده است و طرفداران زیادی را جذب خود کرده‌اند.

همکاری با فرزاد فرزین

همکاری ماکان آریا پارسا و فرزاد فرزین در سریال قطب شمال

بازی در سریال قطب شمال، دومین همکاری دکتر ماکان آریا پارسا با فرزاد فرزین است که به نوعی نشان دهنده پیوند قوی و مثبت بین این دو هنرمند می باشد. از سال ۱۴۰۲ دکتر آریا پارسا تهیه ‌کنندگی کنسرت‌ های فرزاد فرزین را بر عهده دارد که این همکاری به مرحله جدیدی رسیده و این تجربه مشترک باعث شده با تکیه کردن بر ارتباطات فراوان و افزایش توانمندی هم زبان خود آثار موفقی را خلق نمایند. دکتر آریا پارسا با استفاده از رویکردهای نوین و فناوری‌های روز دنیا توانستند تغییرات مثبتی را در کنسرت های این خواننده مردمی ایجاد نمایند.

جمع‌بندی

ورود دکتر ماکان آریا پارسا به عرصه موسیقی یک گام شجاعانه از ایشان است که توانسته با توانایی‌های هنری و تجربیات پیشین خود، تأثیرگذاری قوی و عمیقی در دنیای موسیقی ایران ایجاد کنند. همانطور که شهرام قائدی در قسمت دوم سریال قطب شمال طرفدار موزیک چهارشنبه سوری شده است، بعید نیست که تا پایان این سریال سایر بازیگران هم طرفدار آهنگ های ماکان آریا پارسا شوند.

نظر شما