شناسهٔ خبر: 66633254 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یمن: نشست ایران باعث ایجاد اجماع عربی ـ ایرانی است

سفیر دولت یمن در ایران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در حاشیه همایش گفت‌وگوهای ایرانی ـ عربی گفت: این نشست پایداری ملت فلسطین را تقویت می‌کند و اجماع عربی ـ ایرانی با کشورهای مختلف را به وجود می‌آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ابراهیم الدیلمی» سفیر دولت یمن در ایران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در حاشیه سومین همایش گفت‌وگوهای ایرانی ـ عربی با عنوان «برای همکاری و تعامل» گفت: چنین نشست‌هایی که در ایران برگزار می‌شود، پایداری ملت فلسطین را تقویت می کند و اجماع عربی ـ ایرانی با کشورهای مختلف را به وجود می‌آورد.

سفیر صنعاء در تهران افزود: جمهوری یمن به وظیفه خود برای حفظ امنیت ملی، عربی و اسلامی خود عمل کرده است و نیروهای مسلح یمن و نیروی دریایی این کشور تعدادی عملیات نظامی در حمایت از ملت فلسطین در نبرد علیه رژیم صهیونیستی و تجاوزات آن آغاز کرده‌اند.

الدیلمی در ادامه اظهار داشت: از چنین گفت‌وگوهایی که امروز در تهران پایتخت ایران است، انتظار می‌رود پایداری ملت فلسطین را تقویت کند و اجماع عربی ـ ایرانی با کشورهای مختلف را به وجود آورد و منجر به توقف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گردد که متأسفانه برخی از کشورهای عربی به‌دنبال آن هستند.

.

سومین همایش گفت‌وگوهای ایرانی ـ عربی با عنوان «برای همکاری و تعامل» به‌میزبانی شورای راهبردی روابط خارجی روز 23 اردیبهشت در تهران افتتاح شد.

این همایش شامل هشت نشست تخصصی است که موضوع فلسطین، جنگ غزه و آینده آن، از مباحث ویژه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/؛+

برچسب‌ها:

نظر شما