شناسهٔ خبر: 66633054 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

نیویورک تایمز:

براساس ارزیابی‌ها «یحیی السنوار» در تونل‌های زیرزمینی خان‌یونس است

نیویورک تایمز یکشنبه شب گزارش داد که «یحیی السنوار» رئیس حماس در غزه به احتمال زیاد در تونل‌های زیرزمینی خان‌یونس حضور دارد.

صاحب‌خبر -
براساس ارزیابی‌ها «یحیی السنوار» در تونل‌های زیرزمینی خان‌یونس است
کد خبر: 660101
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۴ ۰۹:۴۵:۳۱

مقام‌های آمریکایی می‌گویند که سنوار به احتمال زیاد در تونل‌های زیرزمینی خان‌یونس در شمال نوار غزه حضور دارد؛ مساله‌ای که می‌تواند توجیه اسرائیل برای عملیات نظامی در رفح را تضعیف کند.

به گزارش ایرنا به نقل از نیویورک تایمز، همچنین «تایمز اسرائیل» جمعه نوشت: دو مقام آگاه در گفت‌وگو با این روزنامه اعلام کردند که با قطعیت نمی‌توانند بگویند که سنوار در حال حاضر کجاست اما آنها گفتند ارزیابی‌های اطلاعاتی اخیر نشان می‌دهد که رهبر حماس در غزه، در تونل‌های زیرزمینی منطقه خان‌یونس حضور دارد.

به نوشته نیویورک تایمز، اسرائیل ترور سنوار را جزو اهداف اصلی خود قرار داده است اما هفت ماه پس از جنگ غزه، زنده ماندن سنوار بیانگر شکست‌های اسرائیل در جنگ است.

بر اساس این گزارش، در حالی که مقام‌های اسرائیل به دنبال ترور سنوار هستند، مجبور شده‌اند که برای آزادی اسرا بطور غیرمستقیم با وی مذاکره کنند.

به گفته مقام‌های حماس، آمریکا و اسرائیل، سنوار نه تنها فرمانده‌ای با اراده قوی بلکه یک مذاکره‌کننده باهوش است که از پیروزی اسرائیل در جنگ جلوگیری کرده است.

صلاح‌الدین العواوده از اعضای حماس و تحلیلگر سیاسی که در دهه‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ به همراه سنوار در زندان‌های اسرائیل بود، می‌گوید: تصمیمی نیست که بدون مشورت با سنوار اتخاذ شود. سنوار یک رهبر عادی نیست. او فردی قدرتمند و معمار تحولات اخیر است. او یک مدیر نیست بلکه یک رهبر است.

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل ماه زمان صرف ارزیابی انگیزه‌های سنوار کرده‌اند. تحلیلگران آمریکا و اسرائیل معتقدند که انگیزه اصلی سنوار، انتقام‌گیری از اسرائیل و تضعیف آن است.

نظر شما