شناسهٔ خبر: 66630095 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

کارتن خالی در راه چرخ خیاطی و سکه ۲۵ تومانی:

حقایق درباره فروش کارتن خالی با قیمت نجومی

فروشنده‌ای در دیوار بابت کارتن خالی یخچال بوش دو میلیون درخواست کرده و آن یکی قیمت کارتن خالی ساید‌بای‌ساید هیتاچی را یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گذاشته است. ماجرا مشکوک نیست؟

صاحب‌خبر -

دعای وجود جیوه قرمز در چرخ خیاطی‌های قدیمی و استفاده از فلز‌های کمیاب در ضرب و ساخت سکه‌های ۲۵ تومانی، تا چند ماه بازار شایعات را داغ نگه داشت و حالا با سروشکل دیگری بحث فروش کارتن خالی یخچال با قیمت‌های باورنکردنی وسط آمده است. رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز روی تقلبی بودن بخشی از لوازم خانگی خارجی موجود در بازار مهر تایید گذاشته و ارقام نجومی کارتن‌های خالی در پلتفرم‌های معروف می‌تواند تکه‌های پازل این داستان را کنار هم بگذارد. فروشنده‌ای در دیوار بابت کارتن خالی یخچال بوش دو میلیون درخواست کرده و آن یکی قیمت کارتن خالی ساید‌بای‌ساید هیتاچی را یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گذاشته است.

فروش کارتن خالی برای عرضه کالای تقلبی

کارتن خالی می‌تواند بستری برای عرضه کالای تقلبی فراهم کند. در سال‌های اخیر زمزمه‌هایی درباره خرید کارتن خالی و به دنبال آن ری‌پک لوازم خانگی برند‌های گمنام و نشان در کارگاه‌های کوچک وجود داشته و حالا سخنگوی ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز تلویحا به این موضوع اشاره می‌کند. حمیدرضا دهقانی‌نیا می‌گوید: اطلاعاتی مبنی بر اینکه دستفروش‌ها به صورت سازمان یافته کالای قاچاق عرضه کنند وجود ندارد، اما بحث جعل برند کاملا جدی است.

آنطور که سخنگوی ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز می‌گوید بخشی از کالا‌های کره‌ای، در اصل تقلبی هستند و در حال حاضر کارتن خالی یخچال و فریزر‌های کره‌ای حتی تا چند میلیون تومان هم در فروشگاه‌های اینترنتی فروخته می‌شود که ادعای تقلبی بودن کالا‌ها را تایید می‌کند.

کارتن خالی در راه چرخ خیاطی و سکه ۲۵ تومانی

فروش کارتن خالی چند میلیونی تداعی‌کننده ماجرای سکه ۲۵ تومانی و چرخ خیاطی چند میلیاردی است. دقیقا یک سال قبل در چنین روز‌هایی ماجرای خریدوفروش سکه ۲۵ تومانی روی زبان‌ها افتاد و زمستان دو سال پیش بامبول خنده‌دار چرخ خیاطی‌های میلیاردی سروصدا به پا کرد.

سکه ۲۵ تومانی از صدقه‌سر شایعات منتشر شده در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت. آن زمان شایعه شده بود در ساخت و ضرب سکه‌های ۲۵ تومانی از فلز گرانبهایی استفاده شده که تازه حالا به ارزش واقعی آن آگاه شده‌ایم. به‌همین خاطر کار به جایی رسید که فروشنده‌های زیادی قیمت هر سکه ۲۵ تومانی را تا پنج میلیون تومان تعیین می‌کردند.

با بیان اینکه مشاهدات میدانی نشان می‌دهد حدود ۱۰ درصد بازار پوشاک به کالای قاچاق اختصاص دارد، گفت: بخشی از لوازم خانگی کره‌ای موجود در بازار، تقلبی هستند و فروش کارتن خالی یخچال و فریزر‌های کره‌ای حتی تا چند میلیون تومان در فروشگاه‌های اینترنتی هم ادعای ت

کارشناسان تعمیر و ساخت چرخ خیاطی هم اعتقاد داشتند، هیچ جیوه‌ای در چرخ خیاطی‌های قدیمی به کار نرفته، اما یکسری از دوستان اصرار داشتند اگر زنجیر طلا را کنار ماسوره بگیرید و ماسوره آن را دفع کند یا اگر گوشی موبایل را نزدیک آن نگه دارید و آنتن آن برود، در چرخ خیاطی جیوه قرمز وجود دارد. حالا تقریبا مشابه همین اتفاق برای کارتن‌های خالی یخچال پیش آمده و تا دلتان بخواهد، کارتن‌های خالی چند میلیونی در پلتفرم‌های خریدوفروش به‌چشم می‌خورد.

کارتن خالی نجومی از کجا آمد؟

قیمت کارتن خالی از کمتر از ۱۰ هزار تومان شروع می‌شود، اما یکسری از فروشنده‌ها با عددورقم‌های نجومی دنبال فروش کارتن خالی هستند. در پلتفرم‌های معروف یک نفر کارتن خالی یخچال بوش را با قیمت دو میلیون تومان برای فروش گذاشته و آن یکی بابت فروش کارتن خالی یخچال سامسونگ درخواست یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کرده است.

کارتن یخچال و لباسشویی و ظرفشویی الجی توسط فروشنده دیگری، روی هم یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده و یک نفر دیگر در آگهی مربوط به کارتن یخچال ساید هیتاچی، عدد یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را در کادر مربوط به قیمت گذاشته است. باور می‌کنید؟

قیمت کارتن خالی واقعا چقدر است؟

قیمت کارتن خالی یخچال در مواردی که به شکل منصفانه آگهی می‌شوند، از حدود ۱۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. مثل فروشنده‌ای که کارتن ساید ۲۹ فوت یکی از برند‌های کره‌ای را با همین قیمت برای فروش گذاشته است.

قیمت کارتن خالی یخچال یکی دیگر از برند‌های کره‌ای ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده و با پولی کمتر از ۵۰۰ هزار تومان امکان خرید کارتن خالی اغلب برند‌های معروف وجود دارد.

فروش کارتن خالی فقط محدود به یخچال نمی‌شود و انواع و اقسام کارتن‌های گوشی و لپتاپ و ... را در سایت‌های جورواجور پیدا می‌کنیم.

قیمت کارتن خالی لپتاپ به‌خاطر همان داستان‌هایی که بابت تقلب در فروش لوازم خانگی وجود دارد، از حدود ۱۰، ۱۲ هزار تومان شروع می‌شود و نهایتا تا مرز دو میلیون پیش می‌رود.

نظر شما