شناسهٔ خبر: 66626864 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

پیش‌بینی بورس فردا 24 اردیبهشت 1403 / جلسه ارکان بازار، اصلاح تبصره قانون و حمایت تکنیکالی کارساز نبودند پیش‌بینی بورس فردا 24 اردیبهشت 1403 / جلسه ارکان بازار، اصلاح تبصره قانون و حمایت تکنیکالی کارساز نبودند

به گزارش اکوایران، در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارزش معاملات کمی بیشتر از 4 هزار و 500 میلیارد تومان رقم خورد و بازار باز هم رخ منفی را به خود گرفت ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران نیز حوالی 7 هزار و 500 هزار میلیارد تومان قرار گرفت تا حدود 500 همتی از ابتدای

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران، در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارزش معاملات کمی بیشتر از 4 هزار و 500 میلیارد تومان رقم خورد و بازار باز هم رخ منفی را به خود گرفت ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران نیز حوالی 7 هزار و 500 هزار میلیارد تومان قرار گرفت تا حدود 500 همتی از ابتدای اردیبهشت ماه تا کنون افت را به چشم دیده باشد.

بازار امروز چشم انتظار اصلاح بند س تبصره 6 قانون بودجه بود اما اصلاح آن هم برای بازار سرمایه کاری از پیش نبرد. برخی از اهالی بازار ترس انتشار اوراق با نرخ‌های بالا را در سر دارند و مشکل قطع برق در تابستان برای تولیدی‌ها که به عنوان یک چالش تکراری سالانه است خریداران را از خرید منع می‌کند.

اما چیزی که مشخص است ارزش معاملات پایین بازار است که نشان می‌دهد بازار به دست فراموشی سپرده شده است. اهالی تکنیکالیست بازار نیز از محدوده 2.2 میلیون واحدی ناامید شده‌اند و ادامه کار برای بازار سرمایه را سخت‌تر از قبل پیش بینی می کنند.

بازار امروز گروه انبوه سازی در رتبه اول برترین ارزش معاملاتی قرار گرفت. جایگاهی که در اختیار گروه خودرویی و یا فلزات اساسی قرار دارد اما این بار و در این بازار آشفته به گروه انبوه سازی رسید.

ارزش معاملات گروه انبوه سازی به رقمی بیش از 255 میلیارد تومان رسید گروه که ارزش بازاری در حدود 61 هزار میلیارد تومان دارد. در این میان گروه خودرویی با ارزش معاملاتی در حدود 234 میلیارد تومانی در جایگاه دوم و فلزات اساسی با 210 میلیارد تومان در جایگاه سوم ایستاد.

اما جلسه مشترک اهالی بازار سرمایه و رئیس سازمان برنامه و بودجه در روز شنبه یک نتیجه داشت و آن هم توییت داود منظور بود به این مضمون که انتظار نظام برنامه ریزی از بازار سرمایه برای نقش آفرینی فعال در تامین حداقل یک سوم از 4000 همت منابع مورد نیار برای پشتیبانی جهش تولید در سال جاری است. صحبت‌هایی که کمی خریداران را عقب نشاند و این موضوع به وضوح در بازار و نقشه بازار سرمایه امروز مشخص بود.

خبرگزاری تسنیم هم این طور عنوان کرده است که مهدی غضنفری، رئیس صندوق توسعه ملی عنوان کرده است که بانک سینا به تملک صندوق توسعه ملی درآمده است. او گفته: «وصول مطالبات از طریق تهاتر نیز نقشی بسیار کم و حدود ۰.۱۲ میلیارد دلار بوده و این برای بدهکارانی بوده است که پول ما را نمی دادند و ما مجبور به تهاتر مثلا با سهام آن ها بوده ایم. مثلا آن ها گفتند ما جای پول، بانک سینا را داریم که ما همان را تملیک کردیم».

سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: در سومین هفته اردیبهشت، ۱۱ ناشر سود سنواتی و جاری سهامداران خود را از طریق اطلاعات سامانه سجام برای بیش از ۵۰۰ هزار سهامدار واریز کردند.

قیمت جدید شکر درب کارخانجات اعلام شد و بر این اساس حداکثر 35000 تومان قیمت فروش درب کارخانه است. همچنین این طور شنیده می‌شود که قیمت مصرف کننده این محصول حوالی 42 هزار و 500 تومان باشد.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افت 15 هزار واحدی در روز جاری به نوعی محدوده حمایتی 2.2 میلیون واحدی را از بین برد تا تمام امید تکنیکالیست های بازار سرمایه به محدوده میانگین 55 روزه شاخص کل باشد.

محدوده‌ای که اگر از دست برود باید برای شاخص کل اعداد پایین‌تری را در نظر داشت و کار برای صعودی نه تنها سخت خواهد شد بلکه برای ماه‌ها دست نیافتنی است.

اندیکاتور RSI نیز پس از ثبت واگرایی در سقف خود حالا در یک قدمی هیجان فروش قرار دارد و در پایان معاملات امروز عدد 36 واحد را نشان می‌داد. (اعداد کمتر از 30 واحدی برای این اندیکاتور نشان از هیجان بیش از اندازه در بازار است.)

 

 

 

کل

 

 

منبع: ecoiran-63326

نظر شما