شناسهٔ خبر: 66626449 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تفاهم | لینک خبر

کسب و کارهای حوزه بازی و سرگرمی

صاحب‌خبر -

* فاطمه یحیایی

افرادی که تمایل به فعالیت های کارآفرینانه دارند و می خواهند کسب و کاری را راه اندازی نمایند، می توانند در حوزه های مختلفی با نبوغ و خلاقیت شروع به کار نمایند. یکی از این 
حوزه های جذاب در جهان و بالاخص در کشور ما که هنوز رقبای زیادی وجود ندارد و می تواند سوددهی قابل توجهی را نصیب شما نماید ، کسب و کار در حوزه های بازی و سرگرمی است. این صنعت گسترده شاخه های متعددی دارد که به چند نمونه از آن ها اشاره می نماییم.
صنعت بازی های کامپیوتری: در این صنعت شرکت‌ها و توسعه‌ دهندگان بازی‌های کامپیوتری، کنسول و موبایل را تولید و عرضه می‌کنند. این بازی‌ها شامل بازی‌های ماجراجویی، اکشن، استراتژی، ورزشی و مسابقه ‌ای می‌شوند.  در این حوزه بازی و سرگرمی در جهان بسیاری از کسب و کارهای جالب و موفق وجود دارد و در ایران نیز جای کار و فعالیت بسیاری وجود دارد. 
شرکت “نینتندو” در ژاپن، مشهور به تولید کنسول‌های بازی است. آنها با بازی‌های مانند سوپر ماریو Super Mario)  ) و لوئیجی (Luigi)  ) جزو برندهای معروف جهانی در صنعت بازی هستند. سونی نیز یکی از بزرگ ترین شرکت‌های تولیدکننده کنسول‌های بازی است. کنسول‌هایی مانند پلی‌استیشن PlayStation  را تولید می‌کنند و با بازی‌های معروف و متعددی شناخته می شوند. البته در این حوزه شرکت‌های بسیاری را می توان در جهان نام برد که در 
سال های اخیر بالاخص بعد از همه گیری کرونا و در خانه ماندن افراد رشدهای خیره کننده و البته درآمدهای چشمگیری را از آن خود نموده اند. در کشور ما نیز شرکت های متعددی توانسته اند به موفقیت های قابل توجهی دست یابند .
پارک‌های تفریحی و آبی: یکی دیگر از کسب و کارهای حوزه ی بازی و سرگرمی  شامل پارک‌های تفریحی، پارک‌های آبی، مراکز بازی داخلی و ماشین‌سواری است. این پارک‌ها امکانات و سرویس‌های مختلفی مانند رویدادهای تفریحی، اسلایدها، بازی‌های ماشین‌سواری و تجربه‌های ماجراجویی را برای بازدیدکنندگان فراهم می ‌کنند. شرکت‌ها و مجموعه‌های سینما و تئاتر فیلم ‌ها، نمایش‌های تئاتری و اجراهای موسیقی را به مخاطبان ارائه می‌ دهند. این مکان‌ها برای تماشای آثار هنری و سرگرمی مورد استفاده قرار می‌گیرند. 
صنعت موسیقی : البته نباید صنعت موسیقی را در این میان نادیده گرفت . تولیدکنندگان، خوانندگان، نوازندگان و شرکت‌های ضبط موسیقی در این حوزه فعالیت می کنند. این صنعت فعالیت‌هایی مانند تولید آلبوم‌های موسیقی، برگزاری کنسرت‌ها، فروش بلیت‌های کنسرت و ارائه خدمات مدیریت هنری را در بر می ‌گیرد.
رستوران‌های تفریحی: از گردش های مالی رستوران ها در جهان نمی توان چشم پوشی کرد. بطور کلی فعالیت های کارآفرینانه در حوزه ی غذا برای اکثر افراد از جذابیت قابل توجهی برخوردار است. 
 صنایع ورزشی: شامل تیم‌ها، لیگ‌ها، باشگاه‌ها و تجهیزات ورزشی است. این صنعت فعالیت‌های مانند برگزاری رقابت‌های ورزشی، فروش بلیت‌ها، تولید و فروش لباس و تجهیزات ورزشی و ارائه خدمات تمرین و آموزش ورزشی را در بر می‌گیرد که البته در کشور جای کار بسیاری دارد و افراد علاقه مند می توانند در این حوزه به درآمدهای قابل توجهی دست یابند. صنعت تلویزیون و رسانه‌های دیجیتال: شرکت‌ها و کانال‌های تلویزیونی، پروتال‌ ها و وب ‌سایت‌ها سرویس‌ها و محتواهای سرگرم‌ کننده را برای مخاطبان ارائه می‌دهند. این شامل برنامه‌های تلویزیونی، سریال‌ها، فیلم‌ها، کلیپ‌ها، بازی‌های آنلاین و محتواهای دیجیتال متنوعی است که پلتفرم های متعددی در این حوزه در کشور در حال فعالیت اند. البته موارد مذکور تنها چند نمونه از کسب و کارهای موجود در حوزه بازی و سرگرمی هستند. با توجه به تغییرات روزافزون در صنعت و پیشرفت فناوری، همواره کسب و کارهای جدید و نوآورانه‌ جذابی در این حوزه در حال ظهورند.

نظر شما