شناسهٔ خبر: 66621778 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

در گفت و گو با بازار مطرح شد:

فاز اول پارس شمالی، روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می افزاید

بوشهر- جعفری معاون طرح های مهندسی شرکت نفت و گاز پارس گفت: فاز اول پارس شمالی، روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می افزاید.

صاحب‌خبر -

محی الدین جعفری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و شرکت نفت و گاز پارس در راستای تحقق عملی شعار سال همه ظرفیت و توان خود را به کار گرفته و با تمهیدات اندیشیده شده به نتایج خوبی خواهیم رسید.

وی افزود: در استان بوشهر حد فاصل منطقه عسلویه تا کنگان، ۳۸ مجموعه پتروشیمی و پالایشگاهی فعال هستند که شامل ۲۵ مجتمع پتروشیمی و ۱۳ پالایشگاه گازی است.

معاون طرح های مهندسی شرکت نفت و گاز پارس خاطر نشان کرد: تولید ۵۰ درصد محصولات پتروشیمی و ۷۵ درصد گاز شیرین کشور از ظرفیت های مهم استان است که در این محدوده واقع شده است.

جعفری اضافه کرد: تکمیل طرح های توسعه ای در راستای افزایش تولید گاز از ابتکارات شرکت نفت و گاز پارس است و در این مسیر نهایت توان خود را به کار می گیریم.

وی بیان داشت: حفاری چاه های درون میدانی، توسعه فاز ۱۱، توسعه فاز ۱۳ و توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی و سایر طرح های توسعه ای به ۲۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

معاون طرح های مهندسی شرکت نفت و گاز پارس با تاکید بر اهمیت توسعه میدان گازی پارس شمالی گفت: راه اندازی فاز نخست این منطقه، بالغ بر ۲۸ میلیون متر مکعب گاز شیرین به ظرفیت گاز کشور اضافه می کند.

نظر شما