شناسهٔ خبر: 66621767 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

برگزاری ۶۰ کارگاه جهاد میدانی با مشارکت مردمی هدفگذاری شد

اراک- مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: برگزاری ۶۰ کارگاه جهاد میدانی محققان با مشارکت مردم در مزارع و پهنه‌های تولیدی این استان هدفگذاری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، راشین متین‌پور پیش از ظهر یکشنبه در نشست کمیته استانی راهبری «طرح جهاد میدانی» محققان جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: این طرح در راستای مردمی‌سازی فعالیت‌های ترویجی در بخش کشاورزی و برای تحقق شعار سال، عملیاتی می‌شود.

وی اجرای این طرح را با هدف ارتقای عملکرد و بهره‌وری کشاورزی عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت اشاعه دانش و یافته‌های تحقیقاتی به منظور ارتقا بهره‌وری عوامل کشاورزی استان و تأکیدات وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر حضور میدانی محققان و پژوهشگران در عرصه‌های تولیدی و پهنه‌ای اجرا می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: در این طرح با ابلاغیه ریاست سازمان به واحدهای تابعه برای ارائه اولویت‌های محصولی موضوعی، مسائل مبتلا بر اساس سیاست‌های ملی و اولویت‌های استانی مشخص می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ۶۰ کارگاه جهاد میدانی در راستای جهش تولید با مشارکت مردمی گفت: بزرگترین مزیت این کارگاه‌ها، حضور میدانی محققان طرح مسئله توسط بهره‌برداران، محققان و کارشناسان پهنه و بیان دیدگاه‌ها برای رفع آن است.

متین پور گفت: طرح جهاد میدانی محققان به حل مسائل مسائل و مشکلات دانشی کمک کرده و محققان اطلاعات لازم برای طرح‌های تحقیقاتی خود را کسب می‌کنند.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۶۰ مسأله در فصل بهار در سطح مزارع و پهنه‌های تولیدی در بخش کشاورزی از جمله تولیدات گیاهی، دامی، آب و خاک، آبزیان، منابع طبیعی و آبخیزداری احصا شده است که در قالب همین تعداد کارگاه با حضور محققان و پژوهشگران برگزار می‌شود.

نظر شما