شناسهٔ خبر: 66619834 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حسینی مطرح کرد؛

ضرورت تبیین شرایط و اطلاع رسانی به‌موقع به زائران

رییس سازمان حج و زیارت با برشمردن برخی شاخص‌ها به مدیران کاروان‌ها و مجموعه عملیات حج تمتع ۱۴۰۳، بر تبیین شرایط و اطلاع رسانی به‌موقع برای زائران تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی در نشست مدیران کاروان‌ها و مجموعه‌های حج تمتع ۱۴۰۳ که امروز در محل سازمان حج و زیارت به صورت حضوری برای مدیران استان تهران و به صورت برخط (وبیناری) برای مدیران سراسر کشور برگزار شد بر هماهنگی، وفاق و همدلی هر چه بیشتر مدیران کاروان و مجموعه با ستاد عملیات حج در مدینه منوره و مکه مکرمه و بعثه مقام معظم رهبری تاکید کرد و آن را در شکل‌گیری عملیاتی موفق، مهم دانست.

وی با برشمردن برخی شاخص‌های مدیران موفق در عملیات حج گفت: رعایت آداب و آراستگی، نظم و برنامه‌ریزی، اطلاع رسانی به موقع و تبیین شرایط، سعه‌صدر و جدیت در کارها، ارائه تجربیات به مدیران سال اولی و اهتمام به روحیه و شرایط زائران را مورد توجه قرار دهید.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امسال در موسم حج تمتع، تعدادی از مدیران سال اولی حضور دارند گفت: از نیروهای با تجربه در کنار این افراد استفاده کرده‌ایم تا به تربیت مدیران شایسته برای سال‌های آینده بپردازیم.

حسینی به مدیران کاروان‌ها و مجموعه‌های حج تمتع ۱۴۰۳ گفت: از مشارکت زائران توانمند و با دانش در امور کاروان‌ها استفاده کنید چراکه این مهم در پیشبرد اقدامات اجرایی ثمر بخش خواهد بود و ضمناً همدلی را در کاروان افزایش می‌دهد.

وی اطلاع رسانی به موقع موضوعات سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری به زائران را حائز اهمیت خواند و تاکید کرد: در این خصوص از تعدد کانال‌های اطلاع رسانی کاسته‌ایم و ضروری است تا تبیین اقدامات بدرستی از سوی مدیران انجام پذیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مدیران کاروان و تمامی دست‌اندرکاران حج، خادمان ضیوف الرحمان هستند گفت: شناسایی زائران با شرایط جسمی ضعیف‌تر، توجه سریع به خواسته‌های زائران، ضرورت اهتمام به فرهنگ اقوام مختلف حاضر در یک مجموعه، پرهیز از ایجاد وسواس در زائران طی زمان اعمال، انضباط در همه امور مربوط به زائران و حفظ شأن آنها می‌بایست همانند همیشه مورد توجه جدی قرار گیرد.

حسینی تصریح کرد: همدلی بیشتر و رفتار برادرانه بین مدیر مجموعه، مدیر کاروان و روحانی کاروان موجب رمز موفقیت در امور مربوطه به زائران خواهد شد.

وی تاکید کرد: تمامی هدف دست‌اندرکاران اجرایی و مدیران کاروان‌ها و مجموعه‌ها نیل به موضوعات فرهنگی و انجام صحیح اعمال و مناسک می‌باشد که این مهم نیز در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و بعثه مقام معظم رهبری می‌باشد که در همین زمینه تمامی تلاش خود را به کار می‌بندیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران کاروان و مجموعه را بازوان سازمان حج و زیارت در اجرای عملیات دانست و گفت: شما بار اجرایی یک عملیات را به دوش می‌کشید بنابراین به تبیین شرایط صورت گرفته و پیش رو برای زائران خود بپردازید.

حسینی با بیان اینکه تلاش‌های لازم از سوی دست‌اندرکاران ستاد عملیات حج تمتع در زمینه‌های حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، اسکان و.... صورت گرفته است گفت: اگر معدود کاستی‌هایی هم مشاهده می‌گردد می‌بایست از سوی مدیران به درستی و با دقت برای زائران بیان شود چراکه ما تمامی خدمات لازم را در رقابت با ۵۹ کشور اسلامی حاضر در موسم در اختیار گرفته‌ایم.

وی افزود: مدیران کاروان‌ها و مجموعه‌ها در بخش‌هایی که اطلاعات کافی هم ندارند به کسب اطلاعات بپردازند تا در مواجه با زائران با روی خوش به اطلاع رسانی بپردازند.

رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تشکر از حمایت‌های و همراهی‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: همه ما خادمان ضیوف الرحمان دست به دست هم دهیم تا انشاالله عملیاتی موفق را برای خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران ایران اسلامی رقم بزنیم.

نظر شما