شناسهٔ خبر: 66619167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روزانه ۷۷۴ تن پسماند در استان ایلام تولید می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با بیان اینکه مدیریت پسماند ایلام باید از حالت سنتی خارج شود، گفت: روزانه ۷۷۴ تن پسماند در استان ایلام تولید می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سعید هژبری در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان ایلام بر خروج سریع مدیریت پسماند ایلام از حالت سنتی تأکید و اظهار داشت: طبق ماده 4 قانون مدیریت پسماند، این قانون باید در استان ایلام عملیاتی بشود.

معاون عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه تکالیف قانونی شهرداران در حوزه پسماند مشخص است، افزود: شهرداران مراکز 12 شهرستان استان ایلام باید هر چه سریع‌تر برنامه جامع مدیریت پسماند خود را برای هر شهرستان طبق آیین‌نامه اجرایی پسماند و با تکیه بر اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ ارائه کنند.

وی تاکید کرد: تمام شهرستان‌های استان باید سایت پسماند طبق ضوابط و مطالعات زیست‌محیطی و استاندارد داشته باشند و سایت‌های پسماند باید حتماً حصارکشی داشته باشند.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار‌ ایلام با بیان اینکه روزانه 774 تن پسماند در استان تولید می‌شود، عنوان کرد: میزان تولید پسماند در ایلام بیشتر از میانگین کشوری است و باید ضمن فرهنگ‌سازی، با بازیافت، تولید فرآورده‌های ناشی از پسماند و برنامه‌ریزی‌های لازم، سرانه تولید زباله در ایلام کاهش یابد.

هژبری میزان تولید سالانه پسماند صنعتی در استان را 5870 تن اعلام کرد و گفت: سالانه 730 تن پسماند عفونی در ایلام تولید می‌شود که اقدامات مطلوبی در این حوزه صورت نگرفته و در بیمارستان‌های شهرهای سرابله و دره‌شهر در خصوص بی‌خطرسازی پسماند عفونی اقدامی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ارزیابی‌های شهرداران موفقیت در اجرای قانون مدیریت پسماند است و برای آنها مساعدت‌های اعتباری خاصی در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/180/

نظر شما