شناسهٔ خبر: 66618549 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی هرمزگان خبر داد؛

ارسال ۳۷۰ اثر به نخستین جشنواره هنر درمانی معلولان در هرمزگان

بندرعباس- مدیرکل بهزیستی هرمزگان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره هنر درمانی در این استان گفت: ۳۷۰ اثر توسعه جامعه معلولان به این جشنواره ارسال شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سامیه جهانشاهی ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران، با اشاره به ایجاد پایگاه‌های هنر درمانی در سطح استان اظهار کرد: با استفاده از توان مؤسسات همکار برگزاری جشنواره هنر درمانی در دستور کار قرار گرفت که از اواخر فرودین ماه آغاز شد و در انتهای اردیبهشت‌ماه اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره با هدف ایجاد رقابت، شور، انگیزه و معرفی توانمندی‌های معلولان در سه بخش موسیقی، نمایش عروسکی و نقاشی برگزار شده است.

جهانشاهی بیان کرد: نگاه سازمان بهزیستی این است که تا آن جایی که امکان دارد دسترسی توانا یابان به هنر را تسهیل کند و از این طریق برای شکوفایی استعدادهای این قشر تلاش کند چرا که هنر می‌تواند راهی برای کاهش مشکلات روحی و روانی معلولین باشد.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان تاکید کرد: حدود ۳۷۰ نفر آثار خود را برای حضور در جشنواره هنر درمانی ارسال کرده‌اند که از این بین آثار ۱۳۰ شرکت کننده در بخش‌های مختلف جهت داوری آثار برگزیده شده‌اند.

وی ادامه داد: ۳۱ شرکت کننده در حوزه موسیقی و آواز خوانی، ۱۷ هنرجو در رشته نقاشی و ۱۵ هنرمند در بخش نمایش عروسکی برای شرکت کارگاه‌های آموزشی رشته‌های خود انتخاب شدند تا با استفاده از اساتید مجرب زمینه فعالیت حرفه‌ای‌تر آن‌ها مهیا شود.

جهانشاهی تأکید کرد: طی سال گذشته اداره کل بهزیستی هرمزگان در قالب تفاهم‌نامه‌های مختلف ۱۵ میلیارد ریال برای هنر درمانی در استان هزینه کرده است.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان خاطرنشان‌کرد: جشنواره هنر درمانی طرح ابتکاری استان هرمزگان است و تلاش خواهیم کرد از سال آینده برای برگزاری ملی و منطقه‌ای تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به نقش هنر در افزایش روحیه معلولان و استعدادهای هنری موجود در معلولان گفت: یکی از آرزوهای هنرمندان توان خواه استان این است که یک سالن اختصاصی را برای فعالیت‌های هنری داشته باشند و اگر زمین هم به این منظور اختصاص داده شود خیرینی وجود دارند که بتوانند ما را در احداث این مجموعه هنری ویژه کمک کنند و فرهنگسرای ویژه معلولان احداث شود.

نظر شما