شناسهٔ خبر: 66617897 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرخط روزنامه‌های مطرح جهان عرب؛

ورژن‌های جدید «پینوکیوی دروغگو»/ تل آویو از ۸ جبهه تحت محاصره است

شکست رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف از پیش اعلام شده خود در نوار غزه و جبهه‌های درگیر با این رژیم از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: با گذشت هشت ماه از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ارتکاب فجیع‌ترین جنایات در این باریکه، مردم مظلوم فلسطین در کنار رزمندگان، به مقاومت خود در برابر دشمن اشغالگر ادامه می‌دهند و عقب نشینی نخواهند کرد. این مقاومت مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب قرار گرفته است.

ورژن‌های جدید «پینوکیوی دروغگو»

روزنامه المراقب العراقی در خصوص دستاوردهای مقاومت فلسطین نوشت: مقاومت فلسطین توانست مقابل یک جنگ جهانی بزرگ که توسط اکثر ابرقدرت‌ها علیه ملت فلسطین به راه افتاده ایستادگی کند. این در حالی است که به هیچ وجه توازن قوا و تجهیزات نظامی و سلاح میان دو طرف رعایت نشده است.

علاوه بر این، طی چند هفته گذشته شاهد خیزش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و دیگر کشورهای جهان علیه سیاست‌های جنگ طلبانه رژیم صهیونیستی بودیم؛ دانشجویان این دانشگاه‌ها خواهان توقف همکاری‌های آکادمیک با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی هستند.

ورژن‌های جدید «پینوکیوی دروغگو»

روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی در مقاله‌ای نوشت: طی روزهای گذشته یک خبر مسرت بخش منتشر شد مبنی بر اینکه ساکنان منطقه بیر المسکوب نزدیک خان الاحمر در شهر شهر اشغالی قدس موفق شدند شهرک نشینان صهیونیستی که این منطقه را اشغال کرده بودند بیرون کنند. ماجرا از این قرار بود که خانواده‌های ساکن این منطقه چندی قبل به سمت منطقه غرب قدس برای چرای گوسفندان خود رفته بودند اما زمان بازگشت متوجه شدند شهرک نشینان صهیونیست وارد منطقه آنها شده و آنجا را اشغال کرده اند.

شهرک‌های اشغالی معالیه ادومیم و کفار ادومیم در اطراف منطقه خان الاحمر قرار دارد و رژیم صهیونیستی تلاش دارد این منطقه را به سرزمین‌های اشغالی اضافه کند.

ورژن‌های جدید «پینوکیوی دروغگو»

روزنامه رأی الیوم در گزارشی با تیتر «نسخه های جدید دماغ پینوکیو و جنگ دروغ‌های بزرگ» نوشت: در کنار فاجعه بار بودن جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه طی ماه‌های گذشته، نکته‌ای که در خصوص این تجاوز باید به آن اشاره کنیم این است که علاوه بر جنگ فیزیکی شاهد جنگ دروغ‌های بزرگ نیز هستیم. پنجشنبه گذشته که سخنان جان کربی هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا را از پشت صفحه تلویزیون نگاه می‌کردم متوجه شدم بینی وی با هر دروغی که می‌گوید چند سانتی متر بزرگ‌تر می‌شود. به نظر می‌رسد ژن پینوکیوی دروغگو به این سیاستمداران آمریکایی منتقل شده و در حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه نمود پیدا کرده است. نسل کشی در غزه، دفاع از خود خوانده می‌شود و تجاوز به یک ملت مظلوم، جنگ مقدس نامیده می‌شود. جو بایدن تازه کشف کرده که از بمب‌های آمریکایی برای بمباران غیرنظامیان در غزه استفاده می‌شود!

ورژن‌های جدید «پینوکیوی دروغگو»

روزنامه لبنانی الاخبار نیز در گزارشی در انتقاد از عملکرد مصر مقابل تجاوز به رفح نوشت: رژیم حاکم در مصر هیچ تمایلی برای درگیری با تل آویو از خود نشان نمی‌دهد. این در حالی است که رژیم صهیونیستی بارها تواقفات فیما بین در مناطق مرزی با نوار غزه را زیر پا گذاشته و به طور علنی و به صورت آشکار توافقنامه کمپ دیوید را نقض کرده است. استقرار نظامیان صهیونیست در محور صلاح الدین به همراه تجهیزات جنگی سنگین آنها خلاف مفاد کمپ دیوید است. با این حال قاهره هیچ اشاره‌ای به احتمال لغو این توافقنامه نکرده و تنها به یک شوی رسانه‌ای برای ساکت کردن افکار عمومی در مصر بسنده کرده است. منابع آگاه اعلام کرده اند که مقامات مصری در پاسخ به درخواست‌های برخی سیاستمداران مبنی بر لغو این توافقنامه تاکید کرده اند که چنین اقدامی در دستور کار نیست!

ورژن‌های جدید «پینوکیوی دروغگو»

روزنامه سوری الثوره در خصوص سیاست‌های منافقانه آمریکا نوشت: بیش از نیمی از سال گذشته و اشغالگران صهیونیست فجیع‌ترین جنایات خود را علیه ساکنان نوار غزه در سایه سکوت مجامع بین المللی و حمایت‌های آمریکا ادامه می‌دهند. گورهای دسته جمعی که هزاران فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست در آنها آرمیده اند با حمایت‌های آمریکا و سکوت جهانیان حفر شده اند. این جنایات رژیم صهیونیستی تنها یادآور جنایات نازی‌ها و فاشیست‌ها است.

چه انتظاری می‌توان از آمریکایی داشت که تاریخش مملو از نقض حقوق بشر و نسل کشی سرخ پوستان و ساکنان اصلی این قاره و استفاده از بمب هسته‌ای علیه ژاپن است.

ورژن‌های جدید «پینوکیوی دروغگو»

روزنامه العربی الجدید در گزارشی نوشت: دشمن بعد از هشت ماه از آغاز عملیات طوفان الاقصی با هشت جبهه درگیر است. افق‌هایی در تاریخ درگیری‌های عربی صهیونیستی باز شده که تا پیش از این نمی‌شد آنها را تصور کرد. جبهه غزه همچنان در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌کند. بنا به گزارش یدیعوت آحارونوت تعداد زیادی از نیروهای حماس به راحتی به سمت خان یونس حرکت کرده اند گویی هیچ مانعی در میان محاصره دریایی، زمینی و هوایی ندارند. علاوه بر آن، جبهه کرانه باختری، حزب الله در لبنان، سوریه، یمن، عراق، ایران، دادگاه کیفری بین المللی و در نهایت دانشگاه‌های سراسر جهان، هشت جبهه‌ای هستند که رژیم صهیونیستی در حال حاضر با آنها درگیر است.

ورژن‌های جدید «پینوکیوی دروغگو»

روزنامه الوطن سوریه در مقاله‌ای نوشت: رسانه‌های صهیونیستی از وقوع سونامی دیپلماتیک در رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند که باعث می‌شود انزوای بین المللی این رژیم افزایش یابد. روزنامه گاردین نیز به این مطلب اشاره کرده است. در محافل بین المللی تحرکاتی علیه این رژیم نژادپرست صورت گرفته که به اقدامات دادگاه کیفری بین المللی و خیزش دانشجویان دانشگاه‌های سراسر جهان می‌توان اشاره کرد؛ خیزشی که تبدیل به خواسته رسمی برای قطع روابط تجاری با تل آویو شده است. از سوی دیگر شاهد پاره کردن منشور سازمان ملل توسط نماینده تل آویو هستیم. می‌توان گفت که این اقدامات نامتوازن رژیم صهیونیستی و شرایط نامطلوب این رژیم همان سونامی دیپلماتیک و نقطه آغاز عملی سقوط تل آویو است.

نظر شما