شناسهٔ خبر: 66616554 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

پارلمان آلمان پیشنهاد داد: کشورهای ناتو به کمک اوکراین بیایند و موشک های روسی را رهگیری کنند!

اقتصادنیوز: برخی از چهره‌های پارلمان آلمان، با استفاده کردن از ادوات پدافند هوایی ناتو در خارج از اوکراین برای رهگیری موشک‌های روسیه در آسمان اوکراین موافقت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، چندین عضو پارلمان آلمان (بوندستاگ) اعلام کردند با استفاده کردن از پدافند هوایی کشورهای ناتو برای رهگیری موشک‌های شلیک شده از روسیه به‌سوی اوکراین موافق هستند.

«رودریش کیزوتر» عضو حزب «اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان» گفت این کار فشار روی سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین را کمتر کرده و به آنها این فرصت را می‌دهد که از خطوط مقدم دفاع کنند.

این قانون‌گذار آلمانی به حمایت آمریکا انگلیس و فرانسه در مقابله با عملیات موشکی و پهپادی اخیر ایران علیه رژیم صهیونیستی اشاره کرد و مدعی شد کشورهایی که در این عملیات پدافندی شرکت می‌کنند لزوما قرار نیست به یکی از طرفین درگیری بدل شوند.

خبر مرتبط
تایید فروش سامانه هیمارس به اوکراین/ تامین هزینه 30 میلیون دلاری از سوی آلمان

آمریکا فروش فوری سه سامانه موشکی پرتاب چندگانه هیمارس به اوکراین را تائید کرد.

«مارکوس فابر» عضو «حزب دموکرات آزاد» آلمان هم در این باره گفت حریم هوایی مناطق مرزی اوکراین را می‌توان با استفاده از سامانه‌های پدافند هوایی کشورهای ناتو حفاظت کرد. بااین‌حال این قانون‌گذار آلمانی اذعان کرد که کشورهای غربی همین حالا هم در تامین راکت‌ها و موشک‌های پدافند هوایی خود دچار مشکل هستند.

پیش‌تر «نیکو لنگه» محقق ارشد آلمانی و عضو پارلمان این کشور در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت ناتو باید از سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت که به میزان فراوان در خاک لهستان مستقر کرده، برای ساقط کردن موشک‌ها و پهپادهای روسیه در آسمان اوکراین استفاده کند.

خبر مرتبط
آلمان پشتش به آمریکا گرم شد/ موشک هیمارس به اوکراین می دهیم!

اقتصادنیوز: وزیر دفاع آلمان روز پنج‌شنبه اعلام کرد که این کشور ۳ سیستم موشک توپخانه هیمارس ساخت آمریکا را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

این در حالیست که «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین پیش‌تر گفته بود تلاش‌های اخیر اروپا برای تشدید عامدانه تنش‌ها در جنگ اوکراین به این دلیل انجام شده که غرب می‌داند اوکراین با یک شکست کامل مواجه است.

 

نظر شما