شناسهٔ خبر: 66616526 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

راهنما سفر تبریز مشهد

صاحب‌خبر -

تبریز و مشهد دو کلان‌شهر مهم در کشور محسوب می‌شوند که تردد و رفت‌وآمد بسیاری را در مسیرهای هوایی و زمینی به خود اختصاص می‌دهند. مشهد علاوه‌بر اینکه مقصد مذهبی زائران است، با جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی بسیار، سفر متفاوتی را برای گردشگران و توریستان رقم می‌زند. سفر از تبریز به مشهد را می‌توان از راه‌های متعدد و وسایل نقلیه متنوع امتحان کرد؛ اولویت و شرایط شما می‌تواند در انتخاب گزینه ایده‌آل‌تر موثر باشد. بنابراین زمان مناسبی را برای سفر به مشهد انتخاب کرده، بلیط هواپیما تبریز مشهد را رزرو کنید و برای شروع سفرتان، آماده شوید.

مشهد مقدس در استان خراسان رضوی، از شمال با کلات، از شمال غربی با درگز، از غرب با چناران و نیشابور و از شرق با سرخس و تربت جام احاطه شده است. مشهد در انتها جنوبی دشت توس قرار دارد، رشته‌کوه هزار مسجد در شمال شرقی آن واقع شده است و در غرب و جنوب غربی خود، رشته‌کوه بینالود را دارد. این شهر از آب‌وهوا معتدل و متمایل به سرد و خشک با مقدار حرارت سالیانه 7/13 برخوردار است. مشهد به 4 بخش مرکزی، احمدآباد، رضویه، و طرقبه تقسیم می‌شود و دارای 5 شهر مشهد، ملک‌آباد، رضویه، طرقبه، شاندیز و 13 دهستان است. این شهر علاوه‌بر وجود حرم مطهر امام رضا (ع)، جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی متعددی دارد که مسافران بسیاری را برای زیارت و سیاحت به سمت خود می‌کشاند.

زمان درست سفر به مشهد، در کیفیت سفر شما نقش موثری دارد. اگر تصمیم دارید به‌دور از شلوغی و ازدحام در شهر مشهد به زیارت و سیاحت بپردازید، از زمان‌های مناسبتی، تعطیلات نوروز و تعطیلات تابستانه بپرهیزید. در این ایام از سال، مشهد مملو از مسافر است و گشت‌وگذار در شهر، به‌سختی انجام می‌شود؛ علاوه‌بر این، با گرانی هزینه‌های سفر و کمبود اقامت‌گاه‌ها مواجه خواهید شد. تابستان مشهد، گرما طاقت‌فرسا و آفتاب سوزناکی دارد؛ همچنین زمستان‌های بسیار سرد و غیر قابل تحملی را از سر می‌گذراند. بنابراین بهترین زمان برای سفر به مشهد از اواسط فروردین و اوایل پاییز خواهد بود؛ در این بازه زمانی با شروع مدارس، شهر خالی از مسافر می‌شود و آب‌وهوا مشهد مطبوع و مناسب است. برخی از مسافران دوست دارند، سفر به مشهد را در مناسبت‌های خاص تجربه کنند؛ از این‌رو بهتر است بلیط تبریز مشهد را از قبل رزرو کنید تا با تکمیل ظرفیت و گرانی بلیط‌ها مواجه نشوید.

برای سفر از تبریز به مشهد، مسیرهای متعدد و وسایل نقلیه متنوع با امکانات رفاهی متفاوت، وجود دارد. شما می‌توانید کوتاه‌ترین مسیر را برای سفرتان انتخاب و بلیط هواپیما سفر به مشهد را امتحان کنید. شاید بخواهید با خودرو شخصیتان این مسافت را به مقصد برسانید و از جاذبه‌های شهرهای متعدد مسیر، لذت ببرید؛ اما به نظر شما کدام مسیر برای این سفر مناسب‌تر است؟ در ادامه با بررسی مسیرهای سفر از تبریز به مشهد، همراه باشید.

ممکن است زمان کوتاهی برای سفر به مشهد داشته باشید و طی‌کردن این مسافت از راه‌های زمینی، وقت شما را هدر دهد. از این‌رو بهتر است از کوتاه‌ترین و سریع‌ترین راه را انتخاب کنید. شما با استفاده از هواپیما، می‌توانید سفری راحت، آسان و سریع را برای خود رقم بزنید. مسیر هوایی تبریز به مشهد، 425 کیلومتر است؛ اما این فاصله متناسب با مسیر پرواز می‌تواند متغیر باشد. برای رسیدن به مشهد از تبریز، مسیرهای هوایی متعددی وجود دارد؛ هواپیما ممکن است از مسیرهای مختلف و نقاط میانی عبور کند یا از مسیر مستقیم بین دو شهر خارج شود. طی‌کردن مسیر مستقیم تبریز مشهد، حدود یک ساعت زمان می‌برد که به‌دلیل شرایط متفاوتی مانند ترافیک هوایی، شرایط جوی و ... می‌تواند متغیر باشد.

مسیر تبریز به مشهد، یکی از طولانی‌ترین مسیرهای ریلی کشور محسوب می‌شود که 1542 کیلومتر، امتداد دارد. قطار در این مسیر به‌صورت مستقیم از مبدا به مقصد، تردد می‌کند؛ ابتدا به سمت تهران می‌رود، سپس مسیر تهران تبریز را ادامه می‌دهد. این قطار از ایستگاه‌های مختلفی مانند نیشابور، سبزوار، شاهرود، دامغان، سمنان، گرمسار، تهران، قزوین، ورامین، میانه، مراغه و زنجان می‌گذرد و در ایستگاه تبریز توقف می‌کند. این مسیر ریلی زمانی در حدود 25 ساعت، طول می‌کشد و برای برخی از افراد، بسیار خسته‌کننده خواهد بود.

سفر به‌وسیله قطار، سفری ایمن و راحت را رقم می‌زند، همچنین گزینه‌ای مقرون به‌صرفه خواهد بود که به صرفه‌جویی در هزینه‌های سفرتان، کمک خواهد کرد. ما می‌تواند در طول مسیر، استراحت کنید، از تماشا مناظر اطراف لذت ببرید یا به تماشا فیلم مورد علاقه‌تان بنشینید. در مسیر ریلی تبریز مشهد، قطارهای بسیاری فعالیت دارند که هر کدام از امکانات رفاهی متنوعی برخوردارند. شما می‌توانید از قطارهای 5 ستاره با امکانات رفاهی و خدماتی کامل استفاده کنید یا برای تجربه سفری ارزان، از قطارهای متوسط با امکانات رفاهی کافی و مطلوب بهره‌مند شوید؛ در نهایت تصمیم با شما خواهد بود.

ممکن است بخواهید خودرو شخصیتان را برای طی‌کردن مسافت تبریز مشهد، به‌کار گیرید و هر زمان که بخواهید در مسیر، توقف کنید و از زیبایی‌های مسیر لذت ببرید. اگرچه استفاده از خودرو شخصی، به صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک می‌کند؛ اما برای مسیر طولانی 1575 کیلومتر تبریز به مشهد، مناسب نخواهد بود. این مسیر حدود 18 ساعت زمان می‌برد؛ البته توقف‌ها، ترافیک‌های بین شهری و احتمال تصادفات جاده‌ای را نیز، باید در نظر بگیرید. در مسیر تبریز مشهد، از شهرهای مختلف زنجان، قزوین، پرند، رباط کریم، گرمسار، سمنان، دامغان، شاه‌رود، سبزوار و نیشابور عبور می‌کنید و در مشهد، به مقصد می‌رسید.

برای اینکه سفری راحت و آسان را تجربه کنید، می‌توانید رزرو بلیط تبریز مشهد را از وب‌سایت‌های آنلاین انجام دهید. فلای تودی با ارائه خدمات متنوع، تجربه‌ای منحصربه‌فرد را برای شما رقم می‌زند. کافیست در وب‌سایت شخصی فلای تودی وارد شوید و مبدا، مقصد، تاریخ رفت‌وبرگشت و تعداد مسافران را درج کنید. اکنون با گزینه‌های متعدد و متنوعی از بلیط‌ها روبه‌رو هستید و این امکان برای شما فراهم است تا گزینه بهتری را انتخاب و برای سفر رزرو کنید. با انتخاب بلیط مورد نظر، به مرحله بعد و درگاه بانکی وارد می‌شود؛ اکنون می‌توانید از طریق کارت بانکی عضو شتاب، هزینه مورد نظر را پرداخت کنید. چنانچه پس‌از پرداخت هزینه بلیط، از سفرتان منصرف شدید، می‌توانید با پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی تماس بگیرید و خواستار استرداد بلیط‌تان باشید. همکاران ما در اسرع وقت، ضمن کنسل‌کردن بلیط سفرتان، هزینه پرداختی را بر اساس قوانین استرداد، به حساب شخصیتان واریز خواهند کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما