شناسهٔ خبر: 66614597 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۰۰ پروژه مرمتی کاشان در حال اجرا است

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان ضمن اشاره به ثبت ملی گلزار شهدا، گفت: ۱۰۰ پروژه مرمتی کاشان در حال اجرا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، احمد دانایی‌نیا صبح امروز در نشست خبری با اشاره به این که کاشان به واسطه نساجی سنتی پا به عرصه جهانی گذاشته است، اظهار داشت: در هفته میراث فرهنگی 20 برنامه متنوع پیش‌بینی شده است که روز اول آن یعنی 24 اردیبهشت با حوزه نساجی سنتی مزین شده است.

وی ضمن تشریح برنامه‌های مختلف هفته میراث فرهنگی در شهرستان کاشان، افزود: 25 اردیبهشت نشست تخصصی در باغ‌موزه جهانی فین کاشان خواهیم داشت و نقالی‌خوانی نیز یکی از بخش‌های برنامه‌ این روز است و روز جمعه 28 اردیبهشت نیز چندین کارگاه ویژه کودکان پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان ابراز داشت: در باغ فین خانه فعال و روزانه کودک و نوجوان را داریم و این مراکز روزانه در این باغ‌موزه جهانی فعال است و کودکان ذهنیات خود را بر روی کاغذ ترسیم می‌کنند.

وی ضمن اشاره به رونمایی از سه میز نفیس کاشی الگوبرداری شده از کاشی‌کاری‌های دوره قاجار گفت: نمایشگاهی از هنرمند صدقی در حوزه صنایع دستی برپا می‌شود و ایده‌های به‌کار گرفته شده نیز ایده‌های نو و جدیدی به شمار می‌رود.

دانایی‌نیا با بیان اینکه نزدیک به 100 پروژه مرمتی در شهرستان کاشان در دست اجرا است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها در دست خصوصی است و علاوه بر سرمایه‌گذاران بومی سرمایه‌گذاران از سراسر کشور نیز در کاشان سرمایه‌گذاری کردند.

وی از اجرای 54 پروژه اقامتگاه سنتی و 12 اقامتگاه بومگردی طی چهار سال گذشته در شهرستان کاشان خبر داد و تاکید کرد: این مراکز 854 نفر اشتغال‌زایی مستقیم داشته است و 96 مورد پروژه نیز طی چهار سال گذشته در حال انجام بوده و یا به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان افزود: سه هزار ظرفیت تخت اقامتی در شهرستان کاشان داریم که میراث فرهنگی در قالب اقامتگاه‌های مختلف ساماندهی و به ارائه خدمات پرداخته است.

وی با بیان اینکه گلزار شهدای کاشان به عنوان یک اثر ملی این شهرستان به ثبت می‌رسد، ابراز داشت: اقدامات لازم در این زمینه صورت پذیرفته و شماره ثبت ملی آن به زودی صادر و از آن رونمایی می‌شود.

دانایی‌نیا با بیان اینکه چندین مرتبه احداث ساخت چند موزه تخصصی در کاشان را ارائه کردیم، گفت: به واسطه محدوده مکانی امکان نمایش برخی از آثار نفیس وجود ندارد و در نظر داریم تا موزه ملی کاشان در شان و جایگاه کاشان ایجاد شود و ایجاد موزه تخصصی سنگ نیز پیشنهاد شده است.

انتهای پیام/801/

نظر شما