شناسهٔ خبر: 66614252 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آغاز پذیرش مدرسه فقهی امام محمد باقر (ع)

صاحب‌خبر -

شفقنا- پذیرش مدرسه عالی فقهی امام محمد باقر (ع) برای سال تحصیلی جدید آغاز شد.

به گزارش شفقنا، مدرسه عالی فقهی امام محمد باقر علیه‌السلام از سال تحصیلی 81-80 تحت اشراف حضرت آیت الله شبیری زنجانی جهت تربیت محققین در حوزه فقه اصول و همچنین تسهیل در روند تحصیل قوۀ استنباط و اجتهاد، شروع به فعالیت آموزشی نموده است و اکنون قریب به 150 طلبه در بخش سطح و خارج این مرکز مشغول به تحصیل می‌باشند.

این مدرسه تخصصی فقه و اصول، در مدت بیش از دو دهه فعالیت، توانسته است با استفاده از اساتید ممتاز و فراهم نمودن امکانات آموزشی و پژوهشی، مؤفقیتهای بسیاری در تربیت طلاب فاضل و محقق بدست آورد و هم اکنون بسیاری از فارغ التحصیلان این مرکز از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه به شمار می‌آیند و یا در مراکز آموزشی و پژوهشی حوزوی مشغول فعالیت علمی یا مدیریتی هستند.

طلاب این مرکز علاوه بر شرکت در دروس معمول، از کلاسهای مشاوره و راهنمایی هر درس، دروس کارگاهی مانند رجال و درایه، کلاسهای فناوری و همچنین دوره های پژوهشی و روش تحقیق و برنامه های معارفی و تربیتی نیز بهره‌مند می‌شوند.

طلابی که با شرکت در آزمون جامع ورودی، دارای رتبه های برتر و موفق به کسب حد نصاب لازم شده‌اند برای مصاحبه شفاهی دعوت می‌شوند. همچنین طلابی که معدل سالهای قبلی تحصیلی آن ها بالاتر از 19 باشد، می‌توانند با هماهنگی با بخش آموزش مدرسه در آزمون مصاحبه شفاهی شرکت کنند.

نظر شما