شناسهٔ خبر: 66612493 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

حسین شریعتمداری: بازرسان آژانس را از کشور اخراج کنید؛ این حق مسلم پایمال نشود

«اکنون به جرأت می‌توان گفت که جمهوری اسلامی ایران به عنوان کمترین اقدام ضروری باید اجرای تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، از جمله قطعنامه‌های این سازمان درباره پرونده هسته‌ای کشورمان را متوقف کرده و در اولین گام، بازرسان آژانس را از کشور اخراج کند. باور بفرمائید که این حق مسلم و قانونی کشورمان است. این حق مسلم را پایمال نکنید.»

صاحب‌خبر -

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشت روز این روزنامه نوشت: ۱- روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه جاری -۱۰ می‌۲۰۲۴- همزمان با موافقت مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عضویت کامل فلسطین در این سازمان، «گیلعاد آردان‌» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، پشت تریبون رفت و در اقدامی اهانت‌آمیز، منشور ملل متحد را درون دستگاه خردکن انداخته و خرد کرد! این اقدام بدون کمترین تردیدی، اهانت آشکار به تمامی کشورهای عضو سازمان ملل متحد است.

رژیم صهیونیستی تاکنون به هیچیک از قطعنامه‌های سازمان ملل متحد که در اعتراض به جنایات این رژیم صادر شده است، تن نداده. گفتنی است در فاصله سال‌های ۱۹۴۷ تا امروز ۵۱۲ قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی صادر شده است که از آن میان ۵۲ قطعنامه توسط آمریکا وتو شده و بقیه نیز با بی‌اعتنایی این رژیم وحشی و جعلی روبه‌رو شده است. اقدام اخیر نماینده رژیم صهیونیستی تازه‌ترین و یکی از زشت‌ترین اهانت‌های آشکار این جرثومه فساد و تباهی به تمامی کشورهای عضو سازمان ملل و از جمله جمهوری اسلامی ایران است!

۲- جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را جعلی و غیرقانونی می‌داند و معتقد به محو کامل آن از جغرافیای منطقه است، ولی رژیم وحشی اسرائیل برخلاف این واقعیت غیرقابل انکار به عضویت سازمان ملل متحد درآمده است! و اکنون این پرسش‌ها در میان است که؛

الف: وقتی رژیم صهیونیستی به هیچیک از قطعنامه‌های سازمان ملل متحد پایبند نیست، چرا باید کماکان یکی از اعضای این سازمان باشد؟!

ب: چرا شورای امنیت سازمان ملل برای وادار کردن

رژیم صهیونیستی به پذیرش قطعنامه‌ها، از حق قانونی خود که در مواد ۴۰.۴۱ و ۴۲ فصل هفتم منشور ملل متحد بر آن تاکید و تصریح شده است استفاده نمی‌کند؟!

ج: در ماده ۴۲ منشور ملل متحد درباره هریک از اعضای سازمان ملل که صلح جهانی و یا منطقه‌ای را به خطر انداخته باشند، تصریح شده است: «شورای امنیت می‌تواند تصمیم بگیرد که برای اجرای تصمیمات آن شورا مبادرت به چه اقداماتی که متضمن به کارگیری نیروی مسلح نباشد لازم است و می‌تواند از اعضای ملل متحد بخواهد که به این قبیل اقدامات مبادرت ورزند.

این اقدامات ممکن است شامل متوقف ساختن تمام یا قسمتی از روابط اقتصادی و ارتباطات راه‌آهن‌- دریایی- هوائی- پستی- تلگرافی- رادیویی و سایر وسائل ارتباطی و قطع روابط سیاسی باشد». اکنون این پرسش مطرح است که باوجود جنایات وحشیانه و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی، چرا سازمان ملل با استناد به ماده ۴۲ منشور ملل متحد، برای متوقف کردن جنایات رژیم صهیونیستی دست به هیچ اقدامی نزده است؟!

۳- وقتی سازمان ملل به علت سیطره آمریکا بر این سازمان توان وادار کردن اسرائیل به تمکین قطعنامه‌ها را ندارد، موجودیت این سازمان و آنچه در توضیح علت تشکیل و شرح وظایف آن آمده است، نه فقط زیر سؤال است، بلکه از اساس فرو ریخته و غیرقابل توجیه است. سازمان ملل متحد با حق وتو که برگرفته از قانون جنگل است، به کانون و مرکزی برای زورگویی قدرت‌های[‌به اصطلاح‌] بزرگ! و کنترل عرصه سیاسی جهان به نفع آن‌ها تبدیل شده است. در این حالت، عضویت کشورها در آن چگونه قابل توضیح است؟! و چرا باید به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل تن بدهند؟!

۴- حالا در این پیش‌بینی حضرت امام -رضوان‌الله تعالی علیه- دقت کنید! و با توجه به واقعیات این روزها و اعتراف بسیاری از صاحبنظران که نظم تحمیلی حاکم بر جهان را در حال فروپاشی می‌دانند، آیا امروز به آن نقطه‌ای که امام راحلمان پیش‌بینی کرده بودند نرسیده‌ایم؟ بخوانید!

۵- اوایل آذرماه سال ۱۳۵۸ خبرنگار مجله آمریکایی تایم در مصاحبه اختصاصی با حضرت امام -رضوان‌الله تعالی علیه- خطاب به ایشان گفته بود: «شما یک زندگی جدا از دنیای جدید داشته‌اید. مباحث مربوط به اقتصاد مدرن و حقوق و روابط جدید بین‌الملل را مطالعه نکرده‌اید. تحصیلات شما در علوم اسلامی و الهی است. شما با دنیای کنونی سیاست و معادلات جاری آن در زندگی اجتماعی درگیر نبوده‌اید. با این وجود، آیا احساس نمی‌کنید که باید در راهی که اعلام کرده‌اید تجدیدنظر کنید»؟!

حضرت امام (ره) در پاسخ می‌فرمایند؛ ‫ «ما، معادله جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسی که تا به حال به واسطه آن تمام مسائل جهان سنجیده می‌شده است را شکسته‌ایم، ما خود چارچوب جدیدی ساخته‌ایم که در آن عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله گرفته‌ایم. از هر عادلی دفاع می‌کنیم و بر هر ظالمی می‌تازیم، حال شما اسمش را هر چه می‌خواهید بگذارید، ما این سنگ را بنا خواهیم گذاشت، امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان ملل و شورای امنیت و سایر سازمان‌ها را بر این پایه بنا کنند. نه بر پایه نفوذ سرمایه‌داران و قدرتمندان که هر موقعی خواستند هر کسی را محکوم کنند، بلافاصله محکوم نمایند. آری با ضوابط شما، من هیچ نمی‌دانم و بهتر است که ندانم». ‬‬

۶- خبرنگار مجله تایم در مقدمه‌ای که برای انتشار مصاحبه یاد شده تهیه کرده بود، با لحنی طعنه‌آمیز می‌نویسد:

«‬‌سخن از یک روحانی بزرگ شیعه در میان است که به زعم خود آمده است تا نظام حاکم بر جهان امروز را نه فقط در ایران که در همه دنیا تغییر دهد و نظامی را جایگزین کند که در آن عدالت و ظلم، روابط اجتماعی و معادلات سیاسی با معیارهای اسلامی تعریف می‌شوند»!

کاش خبرنگار تایم در قید حیات بود و به چشم خود می‌دید که آنچه امام راحلمان درباره آینده جمهوری اسلامی ایران و نقش بی‌بدیل آن در تغییر نظم حاکم بر جهان پیش‌بینی فرموده بودند به حقیقت پیوسته و به قول رهبر معظم انقلاب «تاریخ به پیچ بزرگ رسیده است‌» و «ما به قله نزدیک شده‌ایم‌».

۷- وزارت امور خارجه کشورمان اقدام اهانت‌آمیز نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل را محکوم کرده است که اقدامی شایسته است ولی کافی نیست و با آنچه انتظار می‌رود و حق مسلم جمهوری اسلامی ایران نیز هست فاصله زیادی دارد. چرا که؛

اولاً: نماینده رژیم جعلی اسرائیل با خرد کردن منشور ملل متحد، بی‌اعتقادی این رژیم به سازمان ملل متحد و ساز و کار آن را رسماً اعلام کرده است. بنابراین وظیفه تعریف شده سازمان ملل آن است که به ادامه عضویت آن در این سازمان خاتمه دهد، اگرچه عضویت این رژیم پلید از ابتدا هم غیرقانونی بوده است.

ثانیاً: به تمامی کشورهای عضو این سازمان، از جمله جمهوری اسلامی ایران اهانت کرده است.

ثالثاً: همان‌گونه که اشاره شد، در فاصله سال‌های ۱۹۴۷ تا امروز ۵۱۲ قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی صادر شده است که از آن میان ۵۲ قطعنامه توسط آمریکا وتو شده و بقیه نیز با بی‌اعتنایی این رژیم وحشی و جعلی روبه‌رو شده است و در تمامی این موارد - بدون استثنا- سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان در قبال قانون‌شکنی‌های این رژیم ساکت بوده و به هیچیک از وظایف قانونی و تعریف‌شده خود عمل نکرده است.

۸- اکنون به جرأت می‌توان گفت که جمهوری اسلامی ایران به عنوان کمترین اقدام ضروری باید اجرای تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، از جمله قطعنامه‌های این سازمان درباره پرونده هسته‌ای کشورمان را متوقف کرده و در اولین گام، بازرسان آژانس را از کشور اخراج کند. باور بفرمائید که این حق مسلم و قانونی کشورمان است. این حق مسلم را پایمال نکنید.

نظر شما