شناسهٔ خبر: 66612276 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس اداره تشخیص دامپزشکی بوشهر:

نظارت مستمر بر مصرف داروهای دامپزشکی در استان بوشهر انجام می‌شود

بوشهر- رییس اداره تشخیص و درمان و آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان بوشهر از نقش مهم نظارت پس از عرضه داروها در بهبود سلامت حیوانات و کیفیت محصولات دامی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فرزانه افری صبح یکشنبه در حاشیه برنامه نظارت پس از عرضه در بوشهر اظهار کرد: نظارت پس از عرضه به فرآیند جمع‌آوری، ارزیابی و پایش اطلاعات مربوط به اثرات جانبی و کارایی داروها پس از عرضه آنها به بازار اطلاق می‌شود.

رئیس اداره تشخیص و درمان و آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان بوشهر اضافه کرد: این فرایند برای تشخیص و رصد هر گونه مشکلات ناخواسته یا اثرات غیرمنتظره داروها بر روی افراد پس از استفاده و عرضه گسترده آنها به بازار ضروری است.

وی افزود: نظارت پس از عرضه داروها می‌تواند به شناسایی و رصد موارد نادر و جدید از عوارض جانبی، اثرات مزمن، تعاملات دارویی و همچنین مشکلات مربوط به کارایی داروها کمک کند. این اطلاعات می‌تواند به سازمان‌های بهداشتی و دارویی کمک کند تا تصمیمات مناسب در خصوص استفاده از داروها و همچنین تغییر در شرایط استفاده از آنها را اتخاذ کنند.

افری اشاره کرد: به طور خلاصه، این برنامه یک ابزار حیاتی برای ارزیابی پایداری، اثربخشی و ایمنی داروها پس از عرضه آنها به بازار است و به بهبود کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی و حفظ سلامت عمومی کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: در سال گذشته در این استان، سه طرح PMS در زمینه داروهای دامپزشکی انجام شد که در این راستا، ۱۱ مورد نمونه داروی پرمصرف برای بررسی پایداری خواص و اثربخشی به آزمایشگاه ارسال شدند.

افری گفت: این آزمایشات با هدف ارتقای کیفیت و اعتبار داروهای دامپزشکی صورت گرفتند و نتایج این طرح‌ها می‌تواند در بهبود سلامت حیوانات و کیفیت محصولات دامی تأثیرگذار باشد.

رئیس اداره تشخیص و درمان و آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان بوشهر تاکید کرد: این اقدامات نشان از توجه و پیگیری دقیق مسئولان به مسائل بهداشت دام‌ها و کشاورزی پایدار است.

نظر شما