شناسهٔ خبر: 66611886 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ناتو: هیچ قصدی برای اعزام نیرو به اوکراین وجود ندارد

صاحب‌خبر -
ناتو: هیچ قصدی برای اعزام نیرو به اوکراین وجود ندارد
خبرگزاری آریا-میرچا جوآن، معاون دبیرکل ناتو فاش کرد که این ائتلاف برنامه‌ای برای اعزام نیرو به اوکراین ندارد، اما قصد دارد به حمایت از کی‌یف ادامه دهد.

به گزارش سرویس بین الملل آریا  به نقل از العربیه؛جوآن روز شنبه گفت: «رئیس جمهور فرانسه در مورد نیاز فوری به ادامه حمایت از اوکراین صحبت می کند. در سطح ناتو، جایی که تصمیمات به اتفاق آرا اتخاذ می شود، ما در حال حاضر هیچ برنامه یا قصد سیاسی برای استقرار نیروهای ناتو در اوکراین نداریم.»

به گزارش خبرگزاری رومانیایی Agerpress ؛وی همچنین افزود: «در سطح اتحادیه، ما همچنان علاقه مند به حمایت از اوکراین با هر آنچه در توان داریم هستیم، اما در عین حال مایل هستیم که این جنگ به یک درگیری بزرگتر بین ناتو و روسیه تبدیل نشود». 

معاون دبیرکل ائتلاف خاطرنشان کرد: «تصمیمات اخیر برای آموزش (خلبانان اوکراینی) و ایمن‌سازی جنگنده‌های F-16 با وضعیت کنونی جنگ مرتبط است، بنابراین موضوع عبور از خطوط قرمز نیست، بلکه بیشتر به موضوع  توسعه پویایی این جنگ مربوط می‌شود.».


در پایان آوریل گذشته، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از متحدان غربی خود خواست برای تسریع ارسال تسلیحات به کی‌یف، حمله جدیدی را که روسیه آماده می‌کند، خنثی کنند.

زلنسکی در کنار ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت: «با هم باید حمله روسیه را خنثی کنیم» و افزود: «سرعت تدارکات به معنای واقعی کلمه به معنای ثبات خط مقدم است».

به نوبه خود، استولتنبرگ در جریان سفر خود به کی‌یف گفت که علیرغم شکست‌های اخیر ارتش این کشور در جبهه، «برای پیروز شدن اوکراین» بر روسیه دیر نشده است.

وی با تاکید بر اینکه "کمک های بیشتری در راه است"، گفت که انتظار دارد "به زودی" اطلاعیه های جدیدی در این راستا منتشر شود.


قابل ذکر است که روسیه عملیات نظامی خود را در داخل خاک اوکراین در 24 فوریه 2022 و پس از دریافت تهدیدات زیادی آغاز کرد که مهمترین آنها پیوستن کی یف به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بود

مجلس نمایندگان روسیه، دوما، الحاق ا"جمهوری خلق دونتسک، جمهوری خلق لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا"  را تصویب کرد و با آغاز حملات روسیه، کشورهای غربی با هدف توقف این جنگ، مسکو را تحریم کردند، اما روسیه ادامه داد و به آن اهمیتی نداد. در عوض، تحریم هایی را بر کشورهایی که از موضع او در جنگ علیه اوکراین حمایت نکردند، اعمال کرد.

در 22 مارس 2024، نیروهای روسی در جریان تهاجم خود به اوکراین که بیش از دو سال است ادامه دارد، بزرگترین حمله را به زیرساخت های شبکه برق انجام دادند که باعث خسارات شدید و قطعی گسترده برق شد.

نظر شما