شناسهٔ خبر: 66610050 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

در کنگره جهانی حضرت رضا (ع)

گردهمایی اندیشمندان اسلامی ایران و جهان در مشهد

اندیشمندان مطرح اسلامی ایران و جهان در مشهد گرد هم می‌آیند، کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در روز‌های ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت در تالار قدس حرم مطهر رضوی در مشهد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، دبیر بخش بین المللی کنگره جهانی حضرت رضا (ع) گفت: اندیشمندان مطرح اسلامی از سراسر جهان در کنگره جهانی حضرت رضا (ع) با محور «عدالت برای همه و ظلم به هیچ کس» گردهم می‌آیند تا پژوهش و یافته‌های خود را درباره موضوع این کنگره به اشتراک بگذارند.

دکتر زهره نصرت خوارزمی افزود: در کنگره جهانی حضرت رضا (ع) اندیشمندان مطرح دنیا از کشور‌های عراق، لبنان، بورکینافاسو، مالی، آمریکا، اسپانیا، هلند، انگلیس، برزیل، مراکش، گرجستان، تایلند، بوسنی و دیگر کشور‌ها و ادیان مختلف حضور خواهند یافت و به گفتگو در خصوص تعالیم تمدنی رضوی و اهمیت عدالت محوری در اسلام خواهند پرداخت.

وی  ابراز امیدواری کرد: نشست پنجم کنگره که بعد از ۳۰ سال برگزار می‌شود، تصویری واقعی از اسلام و عدالت خواهی به افکار عمومی دنیا ارائه کند.

دبیر بخش بین المللی کنگره جهانی حضرت رضا (ع) افزود: ۱۰۰مقاله به همت محققان، استادان و پژوهشگران خارجی تدوین شده است که بخشی از آن در روز‌های برگزاری کنگره به صورت حضوری و مجازی ارائه می‌شود.

دکتر زهره نصرت خوارزمی گفت: برای برگزاری هر چه غنی‌تر کنگره، ۱۷پیش نشست در کشور‌های پاکستان، آرژانتین، کوبا، کلمبیا، ترکیه و عراق تشکیل شده است.

وی افزود: با هدف زمینه‌سازی برای تبادل افکار، دو پیش نشست با حضور گسترده دانشمندان و علاقمندان در عراق و ترکیه برگزار شد که پژوهشگران کشور‌های دیگر از جمله مراکش در آن حضور داشتند.

دبیر بخش بین‌الملل کنگره جهانی حضرت رضا (ع)  با بیان این که نگاه عدالت محور به حکومت امام اول شیعیان در سیره ایشان قابل دسترسی است، افزود: همه ائمه اطهار (ع) در حوزه عدالت، عطوفت و رعایت حقوق مردم، دارای وسعت دید هستند که امام رضا (ع) برجسته‌ترین آنهاست.

دکترخوارزمی، مناظره امام با مامون، گفتگو با اندیشمندان دیگر ادیان باحفظ احترام را سیره‌ای قابل عرضه به دنیا دانست.

 کنگره جهانی حضرت رضا (ع) با حضور اندیشمندان ایران و جهان در روز‌های ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت در تالار قدس حرم مطهر رضوی در مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما