شناسهٔ خبر: 66607767 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ارتش مغرب: رزمایش «شیر آفریقایی» هفته آینده با همکاری آمریکا و مشارکت 20 کشور و ناتو آغاز می‌شود

صاحب‌خبر -

شفقنا- ارتش مغرب از آغاز یک رزمایش 12 روزه در این کشور از اواسط هفته آینده با همکاری ارتش آمریکا و مشارکت هزاران نیروی مسلح از نزدیک به 20 کشور جهان و سازمان ناتو خبر می دهد.

به گزارش شفقنا، بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA) شامگاه امروز (شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که فرماندهی کل نیروهای مسلح مغرب (ارتش مراکش) با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که با دستور «محمد ششم»، پادشاه این کشور، بیستمین دوره رزمایش «شیر آفریقایی» دوشنبه هفته آینده آغاز می شود و تا پایان هفته پس از آن ادامه خواهد یافت.

ارتش مغرب در بیانیه خود که در خبرگزاری رسمی این کشور (MAP) منتشر شده، آورده است: در راستای عمل به رهنمودهای پادشاه به عنوان فرمانده کل و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح سلطنتی، نیروهای مسلح کشور و نیروهای مسلح آمریکا به طور مشترک از 20 تا 31 مه جاری (31 اردیبهشت تا 11 خرداد 1403) بیستمین دوره رزمایش شیر آفریقایی را سازماندهی می کنند.

ارتش مغرب در ادامه از برگزاری رزمایش مذکور در مناطق «بنجریر»، «اگادیر» و «تفنیت» در مرکز و «طانطان» و «اقا» در جنوب این کشور خبر داده و تاکید کرد: این رزمایش گسترده با شرکت نزدیک به هفت هزار تن از نیروهای مسلح حدود 20 کشور به علاوه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و به همراه نیروهای مسلح سلطنتی و نیروهای مسلح آمریکایی برگزار می شود.

بنا بر آن چه در بیانیه فرماندهی کل نیروهای مسلح مغرب آمده، این رزمایش سالانه که نخستین دوره آن در سال 2007 میلادی با مشارکت نیروهای مسلح این کشور و آمریکا برگزار شد، شامل چندین فعالیت از جمله تمرین های تاکتیکی مشترک زمینی، دریایی و هوایی به صورت شبانه روزی، تمرین نیروهای ویژه و عملیات نیروی هوایی به علاوه تمرین برنامه ریزی عملیاتی می شود.

ارتش مغرب در ادامه توضیح داد که رزمایش «شیر آفریقایی 2024» در تقویت قابلیت راه اندازی مشترک عملیاتی، فنی و اجرایی میان ارتش های شرکت کننده در آن سهیم بوده و بزرگ ترین رزمایش در قاره آفریقا و همچنین یک گردهمایی مهم برای تبادل اطلاعات، اقدامات و تجربیات میان کادرهای نظامی به ویژه در زمینه های تشکیل و آموزش مشترک به شمار می آید.

فرماندهی کل نیروهای مسلح مغرب در پایان نیز عنوان کرد که بیستمین دوره رزمایش شیر آفریقایی، مهر تاییدی بر پایداری همکاری میان نیروهای مسلح این کشور و نیروهای مسلح آمریکا در سازگاری با «پیوندهای تاریخی مستحکم» میان دو کشور می باشد.

خبر اصلی را در آناتولی ببینید

نظر شما