شناسهٔ خبر: 66607407 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

دور دنیا

قیمت‌ها در بازار کاهشی شد/ لیر ترکیه و درهم امارات ارزان شدند/ دینار عراق چند؟

اقتصادنیوز: امروز در بازار ارز تهران شاهد عقب نشینی قیمت ها نسبت به روز گذشته هستیم، قیمت لیر ترکیه هم امروز با افت ارزش 20 تومانی نسبت به روز پنجشنبه، 1895 تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، رقابت اقتصادی در جهان این روزها وارد فاز جدیدی شده است و کشورهای بسیاری در تلاش هستند تا با بهبود وضعیت خود جایگاه بالاتری در جهان برای خود دست و پا کنند. هند مصداق بارز یکی از همین کشورهاست که با برنامه ریزی اصولی و درست قدم در مسیر تحقق این هدف گذاشته است. براساس پیش بینی صندوق بین‌المللی پول، تولید ناخالص داخلی اسمی هند در سال ۲۰۲۵ از ژاپن پیشی می گیرد و این کشور به چهارمین اقتصاد بزرگ جهان بدل خواهد شد. این در حالیست که در حال حاضر هند در رتبه پنجم بزرگترین اقتصادهای جهان قرار دارد.

تولید ناخالص داخلی ژاپن که در سال ۲۰۲۳ تحت‌الشعاع آلمان قرار گرفت، اگر با سبقت گرفتن هند از آن همراه شود، ژاپن به رتبه پنجم اقتصادهای برتر جهان سقوط می‌کند. شکست‌هایی که زودتر از انتظار فرارسیده است و براساس ارزیابی‌ها ضعف مداوم «ین» ژاپن عامل اصلی این افت است. این موضوع باعث شده که صادرات ژاپن گران‌تر و از نظر رقابتی ضعیف‌تر شود، که به نوبه خود بر رشد اقتصادی این کشور تأثیر منفی گذاشته است.

برخلاف روند نزولی در ژاپن، اقتصاد هند در حال افزایش است و ارقام این موضوع را تایید می‌کنند. طبق آمارهای دولتی، رشد هند در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۳ به ۸٫۴ درصد رسید که بالاتر از پیش‌بینی ۷٫۶ درصدی دولت برای دوره ژوئن تا سپتامبر بود. رونق بازار سهام، مصرف داخلی قوی، پایداری روپیه و افزایش صادرات، برخی از دلایل کلیدی این رونق هستند.

انتشار این خبر فرصتی را فراهم کرد تا نگاهی به آخرین قیمت ین ژاپن، روپیه هند و سایر ارزهای بازار تهران بیندازیم.

قیمت ین ژاپن امروز 22 اردیبهشت 1403

امروز عصر در بازار تهران قیمت واحد پول رسمی کشور ژاپن سیر نزولی 288 تومانی را در پیش گرفت و معاملات را در شرایطی سپری کرد و به پایان رساند که نسبت به دو روز گذشته، 39075 تومان قیمت گذاری شد.

ین ژاپن

آخرین نرخ روپیه هند

روند نزولی ین برای روپیه هند هم صادق بود و معاملات امروز در حالی برای این ارز گذشت که ریزش قیمت 5 تومانی داشت و 729 تومان خرید و فروش شد.

قیمت لیر ترکیه امروز

«امکان ترانزیت گاز ایران به شرق اروپا از مسیر ترکیه» موضوع مهمی است که محمود حیدری، مدیرکل مدیترانه و شرق اروپای وزارت امور خارجه ایران امروز به آن اشاره داشته است. بنا به گفته محمود حیدری، «نفت و گاز می‌تواند به‌صورت بالقوه در مناسبات ایران با ترکیه نقش مهمی داشته باشد و آنکارا همواره به خرید گاز بیشتر از ایران علاقه‌مند است.»

در واقع ترکیه، کشوری است که می تواند به عنوان حلقه اتصال صادرات گاز ایران و همچنین امکان ترانزیت کالاها به شرق اروپا ایفای نقش کند. اما قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات بازار ارز تهران شیب نزولی را تجربه کرده است و با افت ارزش 20 تومانی نسبت به روز پنجشنبه، 1895 تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شد.

ترکیه

آخرین نرخ دینار عراق

قیمت دینار عراق اما هفته را در حالی آغاز کرده است که نسبت به دو روز گذشته تغییری را تجربه نکرد و در شرایطی روز شنبه را به پایان رسانده است که 46 تومان معامله شد.

قیمت امروز ریال عمان

امروز ریال عمان هم در شرایطی بازار را سپری کرد که افت قیمت را در پیش گرفت و با تجربه ریزش 910 تومانی که داشت، 158750 تومان خرید و فروش شد.

نرخ برابری ریال عمان و دلار آمریکا هم امروز در بازار ارز تهران به 2.6 رسیده است.

نرخ درهم امارات امروز

درهم امارات هم امروز در جریان مبادلات ارزی بازار تهران عقبگرد نسبی را در مقایسه با روز پنجشنبه تجربه کرده است؛ هر درهم عصر امروز 120 تومان ارزان و 16652 تومان ارزش گذاری و مبادله شد.

آخرین قیمت منات آذربایجان

امروز قیمت منات آذربایجان هم در جریان مبادلات بازار ارز تهران مسیری جز کاهش را پیش روی خود ندید و با تجربه افت 260 تومانی، 35800 تومان دست به دست شد.

منات آذربایجان

قیمت امروز درام ارمنستان

قیمت درام ارمنستان هم در بازار امروز تهران به اصطلاح معامله گران رنج بود و تنها یک تومان کاهش یافت. هر درام امروز 157 تومان مورد معامله قرار گرفت.

آخرین نرخ لاری گرجستان در بازار

روند نزولی ارزها برای لاری گرجستان هم تکرار شد تا در مقایسه با روز پایانی هفته گذشته، 100 تومان ارزان شود. هر لاری در پایان معاملات بازار ارز تهران 23010 تومان قیمت خورد.

نرخ برابری لاری گرجستان و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 2.67 رسیده است.

قیمت بات تایلند امروز

امروز قیمت بات تایلند هم در جریان مبادلات ارزی معامله گران مسیر کاهشی را دنبال کرده و 30 تومان پایین آمده است تا نسبت به دو روز گذشته، 1631 تومان خرید و فروش شود.

نرخ رینگیت مالزی در بازار

در نهایت نوبت به رینگیت مالزی رسید که به مانند ارزهای مرور شده بر مدار کاهش قیمت حرکت کرد و 80 تومان ارزان شد تا 12850 تومان عرضه و معامله شود.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از عقبگرد نسبی قیمت ها نسبت به دو روز گذشته حکایت دارد و به جز دنیار عراق سایر ارزها قدم در مسیر نزولی گذاشتند. نکته جالب توجه درباره معاملات امروز نوسان کاهشی محدود قیمت ها بود.

نظر شما