شناسهٔ خبر: 66607063 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ایندیپندنت: داروهای ضد افسردگی منجر به صدها خودکشی در انگلیس شده است

صاحب‌خبر -

شفقنا- روزنامه ایندیپندنت نوشت: رایج ترین داروهای ضد افسردگی در انگلیس با برخی عوارض جانبی جدی همراه است که صدها تن را به خودکشی سوق داده است.

به گزارش شفقنا، براساس نوشته این روزنامه، این نگرانی ها باعث شده است تا سازمان تنظیم مقررات داروی انگلیس بیش از ۳۰ مورد از رایجترین داروهای ضد افسردگی را بررسی کند به طوری که آمار و ارقام حاکی از صدها مرگ و میر مربوط به خودکشی و خودآزاری در میان افرادی است که این داروها برایشان تجویز شده بود.

براساس داده های سازمان تنظیم مقررات داروها در انگلیس، فلوکستین از سال ۲۰۰۰ تاکنون، ۹۲۳۷ هشدار واکنش جانبی جدی و کشنده ایجاد کرده است. از این تعداد، ۴۳۸ مورد مربوط به رفتارهای مرتبط با خودکشی و خودآزاری و ۲۸۶ مورد مربوط به علائم اضطراب بوده است.

این سازمان تایید کرده است: تیمی از از کارشناسان در مورد ۳۰ دارویی مختلف از جمله فلوکستین، لیتیوم و سیتالوپرام بررسی خواهد کرد.»

این روزنامه آورده است: « استفاده از داروهای ضد افسردگی در انگلیس  به طرز قابل توجهی افزایش یافته است  به طوری که آخرین داده های سرویس بهداشت ملی انگلیس از مارس ۲۰۲۳ تا دسامبر ۲۰۲۳ نشان می دهد که ۳۳۱ هزار بیمار بین ۱۰ تا ۱۹ سال در طول آن دوره داروهای ضد افسردگی تجویز شده اند در حالی که این آمار بین ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ میلادی، ۲۴۰ هزار مورد بود.

متن خبر در ارم نیوز

نظر شما